روش هاي مديريت مصرف اينترنت

اخبار سيم كارت و رندباز

روش هاي مديريت مصرف اينترنت

۹ بازديد

از آنجايي كه ديگر فعاليت ما با اينترنت به تفريح و پركردن اوقات فراغت ختم نميشود ما نياز داريم در طول روز به اينترنت دسترسي داشته باشيم و از اينترنت بيسيم استفاده كنيم و خب اين از آن جهت بسيار بهينه است كه ما در تمامي نقاط كشور به اينترنت دسترسي داريم و همچنين اين اينترنت از سرعت خوبي نيز برخوردار است و همين عوامل باعث قيمت بالاي اين اينترنت ها شده است كه صداي بسيار از افراد را درآورده است 

هرچند كه تغيير تعرفه ي اينترنت غيرممكن است اما ميتوان با روش هايي از اين هزينه كاست

 

مديريت مصرف در زمان تماشاي تلويزيون هاي اينترنتي و آنلاين

 

در حال حاضر پيشرفت نسل پنجم اينترنت (5G)، در كنار بالا بردن كيفيت پخش فيلم ها، حجم مصرف اينترنت را هم به ميزان قابل توجهي بالا برده است كه بهتر است كه ويديوها را از حالت HD به كيفيت SD برگردانيد. اين قابليت كه در تلويزيون اينترنتي لنز ايرانسل وجود دارد به شما اين امكان را مي دهند علاوه بر بهره مندي از بزرگترين پلتفرم هاي پخش آنلاين و فيلم و سريال، كيفيت پخش را تنظيم و اينترنت مصرفي تان را كنترل كنيد.

براي اين كار فقط كافيست با شروع پخش ويدئو، بر روي گزينه “كيفيت“ در بخش پلير كليك كرده و سرعت را به دلخواه (با واحد Kbps) انتخاب كنيد.

 

استفاده از نسخه هاي كم مصرف اپليكيشن

 

هميشه در كنار اپليكيشن هاي پر مصرف، نسخه هاي سبك تر و كم مصرف تري وجود دارند كه انتخاب آنها هزينه هاي اينترنت را به ميزان قابل توجهي كاهش خواهد داد. مثلا براي اپليكيشن هاي پركاربردي مثل جي ميل، گوگل مپ و گوگل كروم نسخه هاي كم مصرف تر و سبك تري وجود دارند كه با نصب اين نسخه ها به راحتي مي توانيد در مصرف اينترنت صرفه جويي كنيد.

مرورگر پر طرفدار گوگل كروم با وجود رابط كاربري ساده؛ اينترنت بسيار زيادي را مصرف مي كند كه تنها با استفاده از قابليت Lite mode اين مرورگر و بستن اپليكيشن هاي ديگر و اختصاص ندادن اينترنت به بقيه دستگاه ها، بخشي از مصرف اينترنت محدود شده و صفحات وب يا سرعت بالاتري باز مي گردند.

براي فعال سازي اين قابليت كافي است در بخش Setting گوگل كروم گزينه Lite mode را فعال كنيد.

 

غير فعال كردن برنامه هاي پس زمينه

 

يكي از مهمترين دلايلي كه همواره توصيه مي گردد اپليكيشن هاي مختلف را بسته به نياز خود بر روي گوشي هوشمند نصب كنيد، اين است كه بعضي از اين اپليكيشن هاي نصب شده حتي اگر باز هم نشوند، در پس زمينه فعال بوده و حجم زيادي از اينترنت همراه گوشي را مصرف مي كنند. چرا كه اين برنامه ها در زمان اتصال به اينترنت به طور خودكار تنظيمات مربوط به خود را انجام داده و بدون اطلاع شما اينترنت را مصرف مي كنند.

براي متوقف كردن همه فعاليت ها در پس زمينه گوشي لازم است ابتدا به منوي Connections رفته و گزينه Data usage را انتخاب و گزينه Data saver را به حالت On يا روشن در آوريد.

 

غير فعال كردن حالت بروز رساني خودكار

 

حالت خودكار آپديت اپليكيشن ها، حجم زيادي از ديتا را بدون اطلاع شما مصرف مي كند كه اگر تصميم به مديريت مصرف حجم اينترنت را داريد، بايد اين قابليت را غير فعال سازيد.

در برخي پيام رسان ها مانند واتس اپ با غير فعال سازي دانلود خودكار فايل ها و ويدئوها در بخش تنظيمات، مصرف اينترنت كاهش مي يابد. در برنامه پلي استور گوگل نيز در قسمت Auto-update apps گزينه هاي به روز رساني خودكار را متوقف كنيد تا بتوانيد حجم مصرفي اينترنت خود را مديريت كنيد.

 

كنترل مصرف در زمان هات اسپات

 

قابليت Hotspot كه معمولا براي اتصال اينترنت همراه گوشي به لپ تاپ استفاده مي گردد اگر بدون ايجاد محدوديت سقف مصرف فعال شود، اينترنت زيادي را مصرف مي كند. زيرا به محض اتصال اينترنت، ويندوز يا نرم افزار هاي لپ تاپ به صورت خودكار خود را بروز رساني مي كنند. بنابراين بهترين راهكار گذاشتن محدوديت سقف مصرف است كه براي اين كار به بخش Portable hotspot گوشي رفته و در قسمت Personal hotspot گزينه Data Limit را انتخاب و ميزان مورد نظر خود را تعيين كنيد.

 

 

شناسايي و غير فعال كردن اپليكيشن هاي پر مصرف

 

حالت Data saver در گوشي هاي هوشمند امروزي مي تواند بر روي دريافت نوتيفيكيشن اثر داشته و عملكرد برنامه هايي مانند ايميل را به خوبي مديريت كنند. البته براي غير فعال كردن برنامه هايي كه در پس زمينه فعال هستند، بايد از روش گزينشي استفاده كنيد.

 

براي غير فعال كردن فعاليت هاي اپليكيشن در پس زمينه گوشي لازم است مراحل زير را طي كنيد:

در بخش تنظيمات گوشي هوشمند به بخش Apps برويد

با انتخاب اپليكيشن مورد نظر مي توانيد Data Usage يا Mobile data را ببينيد

سپس با انتخاب حالت background data usage ، آن را غير فعال كنيد.

 

 

 

 

استفاده از محدوديت اينترنت همراه

 

مطمئنا همه افراد تجربه زمان هايي را دارند كه بدون توجه به مصرف اينترنت، ساعت ها سرگرم گوشي شده و از گذر زمان غافل مانده اند. وبگردي هاي جذاب كه با مصرف ناگهاني اينترنت به پايان مي رسد، قطعا خاطره زيبايي نخواهد بود.

در بخش تنظيمات گوشي هاي هوشمند قابليتي وجود دارد كه به كاربران امكان تعيين سقف مجاز مصرف ديتا را ميدهد.

براي اين كار بايد در بخش تنظيمات گوشي قسمت connection گزينه Data usage را انتخاب كنيد. سپس با ايجاد تغييرات دلخواه در بخش Mobile data usage ميزان مشخصي را تعيين كنيد. با اعمال اين تنظيمات بعد از مصرف ميزان مشخص؛ يك هشدار دريافت مي كنيد.

اگر گوشي هوشمند شما دو سيم كارته مي باشد، بهتر است اين محدوديت را براي هر كدام اعمال كنيد.

 

استفاده از اپليكيشن هاي مديريت مصرف

 

با توجه به همه گيري اين مشكل، اپراتور هايي مانند ايرانسل تلاش نمودند تا با فراهم كردن قابليت هايي مانند "شارژ و اينترنت اضطراري" در صرفه جويي اينترنت با مشتركين خود همراه باشند.

علاوه بر اين اين اپراتور اپليكيشن هايي را طراحي و معرفي نموده است كه نصب آنها مي تواند براي مشتركين سيم كارت ايرانسل بسيار كاربردي و مفيد باشد.

 

·        ايرانسل من

 

برنامه اختصاصي اپراتور ايرانسل من با قابليت استفاده در گوشي هاي اندرويدي و آيفون و برخورداري از منوي فارسي با امنيت بالا ، تقريبا كاربران سيم كارت اعتباري ايرانسل و دائمي آن  را از نصب هر اپليكيشني بي نياز ساخته است.

مشتركين ايرانسل با نصب اين برنامه نه تنها امكان خريد بسته هاي مختلف را دارند بلكه با مشاهده ميزان باقي مانده از بسته مي توانند نسبت به تمديد آن اقدام نمايند. كاربران اينترنت همراه و مودم ايرانسل (TD-LTE) نيز مي توانند ميزان مصرف خود به راحتي ببينند.

 

علاوه بر" ايرانسل من " اپليكيشن هاي ديگري نيز وجود دارند كه كاربران مي توانند بسته به نياز خود آنها را نصب كرده و از آن استفاده كنند:

 

اپليكيشن ِDataEye به عنوان يك اطلاع رسان در مورد ميزان مصرف اينترنت مورد استفاده قرار ميگيرد كه ميزان مصرف را با نمودارهاي ساده به كاربر نشان مي دهد.

اپليكيشن Data counter widget به عنوان يك ويجت در صفحه Home گوشي نصب شده و مصرف اينترنت را به صورت لحظه اي نمايش مي دهد.

اپليكيشن GlassWire نحوه مصرف اينترنت را با اطلاع از برنامه هاي پرمصرف و مشكوك در تمام زمينه ها را به خوبي كنترل كرده و هشدارهايي در زمان اتمام بسته ارسال مي كند.

 

علاوه بر راهكارهاي بيان شده در مواقع اضطراري راهكارهاي فوري ديگري نيز وجود دارند كه به شما در مديريت مصرف كمك خواهد كرد:

 

·        دانلود موزيك ها و آهنگ ها به جاي استفاده از سرويس آنلاين

·        غير فعال كردن برنامه هاي ذخيره فضاي ابري مانند گوگل درايو در حالت اينترنت ديتا و...

·        استفاده از حالت آفلاين اپليكيشن گوگل مپ

·        تغيير حالت سيم كارت از 4G به 3G 

 

هرچند كه امكان دارد استفاده از اين راهكارها مصرف حجم اينترنت گوشي و يا واي فاي را كاهش دهد، ولي از سرعت آن مي كاهد. بنابراين مديريت اينترنت به طور كلي يعني استفاده از اينترنت در مدت زمان بيشتر با سرعت كمتر كه در كاهش هزينه هاي اين بخش بسيار مفيد خواهد بود. 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.