آرشیو مرداد ماه 1400

اخبار سيم كارت و رندباز

روش انتقال مخاطبين گوشي به سيم كارت

۵ بازديد

درست است كه گوشي هاي هوشمند روز به روز پيشرفته تر ميشوند و طول عمر بيشتري پيدا ميكنند و گارانتي هاي طولاني كه ضمانت كيفيت گوشي هايشان است را به كاربران خود تقديم ميكنند اما مسئله اين است كه تمامي افراد دارا و صاحب اخرين مدل گوشي ها نمي باشند و از طرفي ديگر بهترين گوشي ها نيز پس از گذشت چندسال عملكردشان دچار اختلال ميشود و حتي گاهي به طور ناگهاني مي سوزد و اتفاقاتي از اين قبيل برايشان رخ ميدهد و آنگاه است كه نگراني ما بابت اطلاعات ذخيره شده در آنها اعم از عكس فيلم و شماره هاي ذخيره شده بالا ميرود در مورد عكس ها و فيلم و و.. راهكارهاي ملموسي وجود دارد اما در مورد شماره هاي ذخيره شده كه برخي از آنها حياتي مي باشد بايد بگويم راه حلي وجود دارد كه در ادامه به توضيح آن مي پردازيم

رونمايي محصولات جديد اپل در رويداد سپتامبر

۵ بازديد

رونمايي محصولات جديد اپل در رويداد سپتامبر

 

اپل برخلاف ديگر كمپاني هاي سامسونگ و هواوي و.. كه اصرار زيادي روي تنوع محصولات خود و راضي كردن تمامي اقشار جامعه دارند هر سال فقط مدل هاي محدودي را در مراسم رونمايي خود معرفي ميكند . معتقد است كه قادر است تمامي اقشار جامعه از دانشمند گرفته تا كارمندهاي ساده را با ايك مدل گوشي معرفي شده ي  خود راضي كند و هنر را هم در اين ميداند و تنها دليلي نخريدن بعضي افراد و تمايلشان به برندهاي ديگر را قيمت بالاي گوشي ها ميداند كه البته كاملا هم منطقي مي باشد چرا كه ان برند هميشه ابتداي ليست پرفروش ترين ها را ازآن خود كرده است

 

مارك گرمن، تحليلگر بلومبرگ، فهرستي از محصولات جديد اپل كه قرار است در اين رويداد رونمايي شوند را منتشر كرده است.

 

 

اپل واچ سري 7

 

اپل واچ سري 7 با طراحي متفاوت و تغييراتي در صفحه نمايش و فريم، از جمله محصولاتي است كه انتظار مي رود در اين رويداد رونمايي شود. ساعت هوشمند سري 7 با نمايشگر جديد و حاشيه هاي باريك تر و بدنه ضخيم تر از تراشه S7 بهره مي برد و با مصرف انرژي كمتر و قدرت پردازشي بالاتر نسبت به سريهاي قبل، شانس بيشتري براي تصاحب بازار خواهد داشت.

اپل مانند قبل تلاش كرده است تا تنوع قابليت هاي ساعت هاي هوشمندش را در زمينه پايش فعاليت هاي ورزشي افزايش دهد. ويژگي Time to Walk براي مشتركان اپل فيتنس و دو كلاس جديد Time to Run و Meditations صوتي، از جمله اين تلاشها به شمار مي رود.

آيفون 13

 

گوشي هوشمند آيفون 13 ، نخستين محصولي است كه در اين فهرست مي درخشد. گوشي هوشمندي از خانواده S، كه هنوز نيامده، اخبار و حواشي زيادي را به همراه داشته است. اپل كه در طراحي گوشيهاي هوشمند آيفون 13 ، از تراشه A15 و نمايشگر 120 هرتزي با ناچ كوچكتر بهره برده، اميدوار است به فروش بسيار خوبي در عرضه اين سري قدرتمند برسد.

 

 

ايرپاد 3

 

ايرپاد 3 اپل، نسل سوم از هندزفري فاقد سيم است كه نسبت به ايرپادهاي قبلي كامل تر و پيشرفته تر بوده و شانس زيادي براي حضور در اين مراسم را خواهد داشت. اين محصول كوچكتر و سبك تر، با تغييرات ظاهري نسبت به مدل استاندارد به بازار عرضه مي گردد و طراحي آن بسيار شبيه ايرپاد پرو كنوني است. مدل جديد با حذف صداي محيط، داراي ANC نمي باشد.

 

آيپد ميني 6

 

آيپد ميني 6 كه به احتمال زياد آخرين تبلت از خانواده آيپد ميني مي باشد، از محصولات ديگري است كه انتظار مي رود در مراسم سپتامبر از آن رونمايي گردد. اين مدل كه بعد از يك دهه براي نخستين بار، باز طراحي مي شود؛ از طرح هاي قديمي فاصله گرفته و در قالبي زيباتر و مشخصات سخت افزاري پيشرفته تري به بازار عرضه مي گردد.

اين تبلت با استفاده از تراشه A15 و با ليتو گرافي 5 نانومتري پلاس TSMC ساخته شده است كه احتمالا شامل 6 هسته پردازشي متشكل از 2 هسته قدرتمند براي پردازش سنگين و 4 هسته ضعيف تر براي پردازش روزمره خواهد بود. با توجه به اين كه اين تراشه از نوع SOC (سيستم روي جيپ) مي باشد، انتظار مي رود اجزاي تبلت مانند موتور عصبي، ISP و ... نسبت به نسل پنجم آيپد ميني كه از تراشه A12 استفاده مي كردند، بهبود قابل توجهي داشته باشند.

به نظر مي رسد اپل با حذف درگاه لايتنينگ از USB-C استفاده خواهد كرد و لوازم جانبي اين آيپد از صفحه كليد تا كيس تغييرات زيادي خواهد داشت و قسمت تحتاني پشت دستگاه به اسمارت كانكتور مجهز خواهد شد.

علاوه بر اين محصولات ، گرمن بر اين باور است كه اپل از يك آيپد نسل 9 باريك و اقتصادي با هدف جذب دانش آموزان و دانشجويان رونمايي مي كند.

علاقمندان به مك بوك پرو بايد مدت زمان بيشتري را منتظر بمانند، چرا كه به نظر نمي رسد اين محصول در سپتامبر رونمايي گردد.گرمن مي گويد: مك بوك پرو 14 و 16 اينچي با تراشه M1X امكان دارد در يك رويداد جداگانه اي به زودي رونمايي شوند.

 

منبع : سايت خريد و فروش  سيم كارت رندباز

 

 

رومينگ يا فراگردي چيست؟

۶ بازديد

با گذشت زمان و افزايش ارتباطات و پيشرفت علم سطح توقع افراد از شركت اي ارائه دهنده ي خدمات در تمامي زمينه ها بالا رفت چرا كه طبق همين توقعات و چه بسا بيشتر اپراتورها و ساير شركت هاي خدماتي هزينه ي سرويس ها را بالا بردند براي مثال در زمينه ي سيم كارت و اپراتورها كه مورد و موضوع بحث امروز ما نيز ميباشد بايد اينطور گفت كه در گذشته آنتن دهي مناسب و قطع نشدن تماس هنگام مكالمه در سطح شهر تنها خواسته ي ما از اپراتور بود با گذشت زمان آنتن دهي در ساير نقاط استان هاي ايران مانند شهرستان ها و روستاها نيز به ليست توقعات اضافه شد و حال آنتن دهي در تمام نقاط جغرافيايي حتي خارج از محدوده نيز به اين ليست اضافه شده است

به طور كلي رومينگ به معناي استفاده از خدمات تلفن همراه از اپراتور ديگري غير از اپراتور اصلي مشترك مي باشد. به عبارت ديگر اين سرويس به كاربر امكان استفاده از خدمات تلفن همراه خود را در صورت خروج از محدوده جغرافيايي شبكه مبدا خواهد داد.

با توجه به نوع سفر، داخلي يا خارجي، مشتركين مي توانند از سرويس رومينگ ملي يا بين المللي استفاده كنند.

 در رومينگ ملي، اپراتوري كه از پوشش سراسري و بيشتر برخوردار است، ملزم به سرويس دهي به اپراتورهاي كوچك تر مي شود. يعني رومينگ ملي امكان استفاده از خدمات ارتباطي و پوشش شبكه را در داخل كشور براي همه مشتركين (همراه اول، ايرانسل و رايتل) مهيا مي سازد.

بعضي از برنامه هاي موجود در گوشي هاي هوشمند به صورت اتوماتيك در پس زمينه به يك شبكه متصل شده و به انتقال داده با استفاده از رومينگ ملي مي پردازند. يعني در زمان جابجايي يا مسافرت ، با ورود به منطقه اي كه تحت پوشش آنتن دهي اپراتور شما نيست، از پوشش شبكه اپراتور ديگر استفاده مي كنيد.

اين طرح كه با هدف بالا بردن كيفيت خدمات اپراتورها صورت گرفته، براي مصرف كننده هزينه اي نخواهد داشت و هزينه آن مابين اپراتورها تسهيم مي شود.

بديهي است؛ در رومينگ ملي اپراتوري كه داراي پوشش شبكه و فراگيري بيشتر مي باشد، تعداد كاربران بيشتري را مهمان خود مي كند. اين سرويس احتمال زنگ نخوردن گوشي هوشمند و نداشتن آنتن را تقريبا به صفر مي رساند و مشترك هر اپراتور مي تواند در هر لحظه از پوشش شبكه اي ديگر اپراتورها استفاده نمايد.

با توجه به اين كه همراه اول به عنوان اولين اپراتور، از بيشترين پوشش شبكه برخوردار است، طبيعتا بيشترين نرخ ميزباني رومينگ نيز بر عهده اين اپراتور مي باشد.

در گزارش جديد منتشر شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي(فصل بهار 1400) نرخ ميزباني اين اپراتور شش برابر از رتبه بعدي بالاتر است.

 

تعداد مكالمه از طريق رومينگ ملي به تفكيك اپراتورها پايان سه ماهه اول سال 1400

 

اپراتور ميهمان

اپراتور ميزبان

اپراتور ميزبان

اپراتور ميزبان

 

همراه اول

ايرانسل

رايتل

همراه اول

 

2127820

0

ايرانسل

13577955

 

0

رايتل

4181149

2747257

 

 

وضعيت پوشش شهرها، روستاها و جاده ها به تفكيك اپراتور بر اساس پايين ترين سطح تكنولوژي تا پايان سه ماهه اول سال 1400

 

نام اپراتور

تعداد شهرهاي تحت پوشش

تعداد روستاهاي تحت پوشش

درصد پوشش جمعيتي

كيلومتر جاده هاي اصلي،فرعي و ريلي تحت پوشش

همراه اول

1395

44918

96.9

82146

ايرانسل

1366

19498

87.21

64066

رايتل

438

1069

60.5

27562

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



امكانات جذاب سري جديد آيفون

۳ بازديد

امكانات جذاب سري جديد آيفون

نميدانم شماهم جزو طرفدارهاي كمپاني اپل ميباشيد يا خير عرچند به احتمال قوي جزو طرفداران اين برند هستيد زيرا تمام كساني كه يكي از محصولات اين كمپاني از گوشي هاي آيفون گرفته تا سيستم مك را در دست دارند از كيفيت اين محصولات رضايت تام دارند چراكه مهم ترين هدف اين كمپاني جلب رضايت كاربران خود است و همين باعث شده گوشي آيفون با توجه به قيمت بالايش هميشه جزو مقرون به صرفه ترين گوشي ها ظاهر شود

گوشي هاي جديد آيفون به نام هاي دي 16، دي 17، دي 63 و دي 64 از جمله محصولاتي هستند كه قرار است در اين مراسم رونمايي شوند. ولي گزارشات حاكي از آن است كه اپل قرار است مدل جديد اپل واچ، ايرپاد و يك مدل ميني آيپد دانش آموزي با تراشه M1X كه مدل ارتقا يافته مك بوك پرو خواهد بود؛ به بازار عرضه كند.

اين شركت كه همواره به دنبال ارتقا محصولات خود از نظر كيفي و كمي بوده است، در عرضه مدل هاي جديد، تغييرات قابل ملاحظه اي خصوصا در قابليت دوربين ها ارائه كرده است. به نظر مي رسد قابليت دوربين هاي گوشي هاي هوشمند جديد اپل، نقطه عطف جانشين آيفون 12 باشد.

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام كرده است كه اپل در مدل هاي جديد اين شركت، از سه دوربين جديد و قابليت هاي ضبط ويدئويي حرفه اي استفاده خواهد كرد. تكنيك سينما تك ويدئو قابليتي است كه در گوشي هاي هوشمند جديد براي ضبط ويدئو اضافه شده است. اين تكنيك بسيار شبيه حالت Portrait مي باشد كه نخستين بار در سال 2016 در گوشي آيفون 7 پلاس از آن استفاده شده است. اين قابليت محبوب در بين كاربران ، فرد را در فوكوس واضحي قرار مي داد و همزمان زمينه تصوير را تار مي كرد.

گوشي هاي هوشمند جديد، قابليت ضبط ويدئو در فرمت proRes را نيز دارا مي باشد كه امكان ضبط كليپ هايي با كيفيت بالاتر را به كاربر مي دهد، علاوه بر اين؛ براي ويرايشگر نيز امكان كنترل بيشتر پس از توليد ويدئو فراهم شده است. شركت اپل از قابليت Pro RAR  در گوشي هاي آيفون عرضه شده در سال گذشته استفاده كرده بود كه به ويرايشگران حرفه اي عكس امكان كنترل بيشتري را مي داد.ولي قابليت ProRes امكان ضبط ويدئو با وضوح اچ دي و 4K را به كاربر مي دهد و مخصوص گوشي هاي گران قيمت آيفون پرو مي باشد.

به نظر مي رسد اپل در عرضه سري جديد محصولات خود با حفظ مولفه هايي همچون بهره گيري از اينترنت 5G ، طراحي و اندازه هاي 5.4 اينچ و 6.1 اينچي براي مدل هاي معمولي و اندازه هاي 6.1 اينچ و 6.7 اينچي مدل پرو، قرار است بيشترين تغيير را در بخش داخلي و نمايشگر ايجاد كند. مجهز بودن سري جديد به تراشه A15 سريعتر، لبه كوچكتر صفحه نمايش و فناوري صفحه نمايش جديد كه نرخ ريفرش را براي پيمايش روانتر امكان پذير مي سازد، از جمله اين تغييرات مي باشد.

يكي از قابليت هاي منحصر بفرد گوشي هاي هوشمند جديد، كنترل كاربر بر روي ظاهر رنگهاي تصوير مي باشد. اين قابليت به كاربر اين امكان را مي دهد كه از بين چندين سبك از سبكي كه مثلا رنگها را گرمتر يا سردتر نشان مي دهد و در عين حال رنگ سفيد را خنثي نگه مي دارد، استفاده كند. در گزينه هاي ديگر نيز كاربر مي تواند سايه ها را عميق تر و با كنتراست بيشتر نشان دهد.

اپل در صدد است تا يك استايل متوازن تر براي نشان دادن سايه ها و رنگ هاي طبيعي با ظاهر روشن تر ارائه دهد. در اين قابليت با استفاده از هوش مصنوعي تغييرات روي اشيا و افراد اعمال مي شود و كاملا با فيلتر استانداردي كه در اپليكيشن دوربين آيفون از سال 2013 وجود دارد، متفاوت مي باشد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



آيا اپراتورها مجاز به قطع يك طرفه سيم كارت هستند؟

۵ بازديد

.همانطور كه ميدانيد عواملي همچون پرداخت نكردن قبوض تلفن همراه البته در صورت دائمي بودن سيم كارت موجب يك طرفه شدن خط شما ميشود و يا همچنين عاملي مثل رد كردن سقف ميان دوره نيز روي اين عامل اثر گذار است و موجب يك طرفه شدن ميشود اما سواي اين عوامل مالي عامل ديگري هم وجود دارد كه در مرحله ي اول باعث يك طرفه شدن سيم كارت شما و در مراحل بعدي باعث قطع كلي خط شما ميشود و اين هيچ ربطي به خوش يا بد حسابي شما نسبت به اپراتور سيم كارتتان ندارد و البته از تمامي جهات بسيار منطقي و البته لازم ميباشد

طبق مصوبه سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي در 8 تيرماه سال 1394: در صورتي كه كاربر از سيم كارت اعتباري خريداري شده در طول يك بازه زماني سه ماهه استفاده اي نكند، اپراتور مجاز به مسدود ساختن سيم كارت اعتباري او خواهد بود. 

بنابراين مشتركان سيم كارت هاي اعتباري، در صورتي كه به مدت 90 روز نسبت به ارسال پيامك ، برقراري تماس و يا استفاده از اينترنت اقدام نكنند، حق سلب امتياز مالكيت سيم كارت خود را به اپراتور خواهند داد.

اپراتور بايد در صورت روشن بودن سيم كارت، ابتدا پيامك سلب امتياز را ارسال كند و در صورت عدم پيگيري مشترك، مالكيت سيم كارت را از او سلب كرده و به شخص ديگري كه آن را خريداري كند، واگذار نمايد.

در اينجا اين سوال پيش مي آيد كه آيا امكان دسترسي مجدد سيم كارت بعد از سلب امتياز، براي كاربر وجود خواهد داشت؟

در مورد سيم كارت هاي اعتباري همراه اول، مشترك مي تواند با مراجعه به دفاتر امور مشتركين و اطمينان از عدم واگذاري سيم كارت، با پرداخت مبلغ پنج هزار تومان بار ديگر سيم كارت خود را فعال كند.

مشتركين ايرانسل نيز مي توانند با مراكز ايرانسل تماس گرفته و در صورت عدم ورود سيم كارت به چرخه توزيع و واگذارنشدن آن، بعد از احراز هويت، بدون پرداخت هزينه، سيم كارت خود را دوباره فعال سازند.

اپراتورها در بازگرداندن سيم كارت، همواره مشترك قبلي را در اولويت خود قرار خواهند داد ولي اين امر زماني اتفاق خواهد افتاد كه سيم كارت در چرخه توزيع قرار نگرفته باشد. پس با توجه به نامشخص بودن زمان واگذاري، لازم است كاربران در اسرع وقت نسبت به بازگرداندن سيم كارت اقدام كنند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

اولين اطلاعات بدست آمده از گلكسي زد فولد 3 سامسونگ

۳ بازديد

اولين اطلاعات بدست آمده از گلكسي زد فولد 3 سامسونگ

درباره يي رويداد آنپكد سامسونگ در محتواي پيشين نشر شده در پايگاه خبري رندباز اطلاعاتي را خدمت شما عزيزان تقديم كرديم و به احتمال بالا اطلاعاتي در اين زمينه دارا هسستيد  اما براي بار ديگر نيز مروري بر اين رويداد خواهيم داشت اين رويداد كه هرساله برگزار ميشود حكم يك جلسه ي معرفي براي محصولات جديد سامسونگ را دارد البته حواشي اين رويداد فقط به بعد مراسم ختم نمي شود قبل از آن نير حواشي زياد است بازار گمانه زني هاي راجع به محصولات جديد اپل بسيار داغ ميباشد

 

در راس دستگاههاي جديد،گوشي هوشمند گلكسي زد فولد 3 قرار دارد، يك مدل گوشي هوشمند تاشو با طراحي مسحور كننده كه از تمام ويژگي هاي يك پرچمدار تمام عيار برخوردار است. با توجه به اين كه امسال در مراسم رونمايي از محصولات، خبري از گلكسي نوت نمي باشد، به نظر مي رسد كره اي ها با رونمايي از اين مدل، قصد پركردن جاي خالي سري نوت را دارند.



در اين رويداد بزرگ و مهم قرار است سامسونگ از محصولات جديدي مانند : رونمايي كند گلكسي زد فولد 3، زد فيليپ 3، ايرباد گلكسي بادز 3 و ساعت هوشمند گلكسي واچ 4 . به نظر مي رسد اين شركت كره ايي قصد دارد معرفي نسخه هاي بيشتر و مدل هاي اقتصادي تر از اين نوع محصولات را گسترش دهد و در اين زمينه از اپل و شيائومي پيشي بگيرد.

مشخصات گلكسي زد فولد 3

با توجه به نزديك شدن رويداد آنپكد، اطلاعات دقيق تري از مشخصات گوشي هوشمند گلكسي زد فولد 3 منتشر شده است. اين مدل كه به نظر مي رسد از نظر شكل ظاهري شبيه نسل كنوني باشد، با قابليت هاي قابل ملاحظه اي به بازار عرضه مي شود كه آن را از نسل قبلي كاملا متمايز مي سازد.

گلكسي زد فولد 3، داراي دو نمايشگر امولد تاشو و نمايشگر كاور روي صفحه مي باشد.

·        نمايشگر انعطاف پذير داخلي 6/7 اينچي با مساحت 1818.1 سانتي متر مكعب و رزولوشن 1768 در 2208 پيكسل كه از نرخ نوسازي تا 120 هرتز پشتيباني مي كند. .

·        صفحه نمايش بيروني سوپر آمولد 6.23 اينچي و رزولوشن 816 در 2260 كه از نرخ نوسازي 120 هرتزي پشتيباني مي كند.

استفاده از نمايشگر بهتر براي صفحه نمايش كاور از طراحي هاي هوشمندانه اين شركت است. چرا كه كاربران معمولا براي انجام بيشتر كارها و چك كردن هاي سريع از نمايشگر كاور استفاده مي كنند. علاوه بر اين سامسونگ با استفاده از محافظ گوريلا گلس ويكتوس، مقاومت اين صفحه را در برابر ضربه و خط و خش افزايش داده است.

گلكسي زد فولد 3 از دو دوربين سلفي برخوردار است .يك دوربين 10 مگاپيكسلي كه داخل حفره اي در بالاي صفحه نمايش قرار دارد و دوربين 4 مگاپيكسلي با گشودگي دريچه ديافراگم f/1.8 ، كه در پشت صفحه نمايش مخفي شده است. اين مدل، اولين گوشي هوشمند سامسونگ خواهد بود كه با قرار دادن دوربين سلفي زير نمايشگر تاشو تمام بدنه را به صفحه نمايش اختصاص داده است.

دوربين اصلي زد فولد 3، از سه دوربين 12 مگاپيكسلي تشكيل شده است كه در پنل پشتي قرار دارد. اين دوربين از لنز عريض 26 ميلي متري و لرزش گير اپتيكال تصوير با گشودگي دريچه ديافراگم f/1.8 برخوردار است. در كنار اين دوربين، دوربين 52 ميليمتري تله فوتو با گشودگي دريچه ديافراگم f2/4 و لرزش گير اپتيكال قرار دارد كه امكان بزرگنمايي دو برابري را نيز دارد. دوربين سوم از لنز اولترا وايد و گشودگي دريچه ديافراگم f2.2 و اندازه پيكسل 12/1 ميكرومتر برخوردار است.

مغز متفكر اكثر عملكردهاي اين گوشي تراشه اسنپدراگون 888 مي باشد كه قدرت و سرعت عملكرد خود را در ديگر گوشي هاي پرچمدار، ثابت كرده است. انتظار مي رود گلكسي زد فولد 3 با حافظه داخلي از نوع UFS 3.1 ظرفيت 16G/512G و 12G/256G به بازار عرضه گردد.

پرچمدار جديد سامسونگ نازك تر و سبك تر از مدل هاي قبل مي باشد. اين مدل با ضخامت 4/6 ميلي متر و وزن 271 گرمي از ظاهري بسيار چشم نواز برخوردار است. سامسونگ تلاش كرده است كه ابعاد ظاهري اين مدل بسيار باريك باشد به همين خاطر اين مدل از كارت حافظه خارجي پشتيباني نمي كند و كاربر نمي تواند ظرفيت ذخيره سازي را با كارت هاي حافظه خارجي افزايش دهد.

 قرار دادن سنسور اثر انگشت در پنل پشتي نيز طراحي هوشمندانه ايست و به كاربر اين امكان را مي دهد تا در هر دو حالت باز و تا شده به آن دسترسي داشته باشد سامسونگ دو بلندگو نيز براي تجربه صداي استريو، در انتهاي گلكسي زد فولد 3، تعبيه كرده است.

اگر چه منتقدان معتقدند كه اين مدل با باتري 4400 ميلي آمپري با قابليت شارژ 25 وات نسبت به مدل پيشين پسرفت داشته است ولي به نظر مي رسد استفاده از چيپ اسنپدراگون 888 كه مي تواند در مصرف باتري صرفه جويي كند، كوچك بودن باتري به نسبت نمايشگر را جبران كند.

سامسونگ تلاش كرده است تا با پشتيباني اين مدل از قلم هوشمند S Pen، امكان استفاده از قلم استايلوس را براي كاربر فراهم كند و اين مدل را به طرفداران نوت بفروشد .

گلكسي زد فولد 3 با بهره گيري از گواهي IPX8 اولين گوشي هوشمند تاشو مي باشد كه در برابر نفوذ قطرات آب مقاوم است. اين مدل با سيستم عامل غني از برنامه به همراه تراشه قدرتمند، گوشي مناسب گيمرها است. درباره دوام و استحكام اين گوشي نيز سامسونگ گفته است كه لولاهاي اين مدل تا دويست هزار بار باز و بسته شدن مقاوم خواهند بود كه رقمي خيره كننده مي باشد.

گفته مي شود اين مدل با طراحي چشم نواز و برخورداري از مودم 5G در رنگهاي نقره اي، مشكي و سبز در آگوست به بازار عرضه مي شود.

اطلاعات دقيقي از قيمت گوشي در دست نيست ولي با توجه به سوابق اين برند و در نظر گرفتن نمايشگرها و ديگر مشخصات اين مدل قيمت چندان اقتصادي نخواهد داشت . ولي با توجه به خصوصيات نرم افزاري و سخت افزاري اين مدل انتظار مي رود از استقبال بسيار خوبي در كل جهان برخوردار باشد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز




هديه ايرانسل و همراه اول به خبرنگاران

۴ بازديد

هديه ايرانسل و همراه اول به خبرنگاران

امسال با از دست دادن دو دوست عزيز خبرنگار گذشت دكه در يك حادثه ي تصادف گذشت و تلنگري به در زمينه ي شغل شريف خبرنگاري زده شد چرا كه خيلي اوقات اين شغل بي اهميت جلوه ميكرد اما امروزه متوجه شديم علاوه بر خطرهايي كه اين عزيزان را تهديد ميكند چقدر در آگاهي رساندن به ما موثر هستند و اگر آنها نبودند ما در زمينه ي اطلاعات بسيار عقب بوديم  

شركت ايرانسل نيز به عنوان دومين اپراتور در كشور، ضمن حمايت از جامعه رسانه اي به عنوان ركن چهارم دموكراسي، هديه ويژه اي براي خبرنگاران ايرانسلي در نظر گرفته است.

همراه اول، به عنوان نخستين و بزرگترين اپراتور كشور، به مناسبت فرارسيدن روز خبرنگار و همچنين بيست و هفتمين سالروز عرضه نخستين سيم كارت توسط اين اپراتور در ايران؛ هديه ويژه اي را براي خبرنگاران تدارك ديده است.

شركت ارتباطات سيار ايران يا همراه اول، در 19 مرداد ماه سال 1373 با واگذاري 4 سيم كارت همراه اول به نهاد رياست جمهوري، عرضه رسمي سيم كارت را آغاز كرد و از آن زمان تاكنون، همواره با ارائه طرح هاي خاص و متنوع حضوري پررنگ در كنار مشتركين داشته است.

اداره كل شركت ارتباطات سيار ايران اعلام كرد : همراه اول، بسته اينترنت ويژه يك ساله با حجم 200 گيگابايت را براي كليه خبرنگاراني كه اسامي آنها از طريق معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي( مرجع رسمي پيگيري امور مربوط به خبرنگاران و روزنامه نگاران ) ارسال شود، فعال مي سازد و پيامك فعالسازي از سوي اپراتور برايشان ارسال مي شود.

در همين راستا روابط عمومي ايرانسل اعلام كرده است: به پاس زحمات جامعه خبرنگاري و تقدير از تلاش هاي آنان، بسته اينترنت هديه يك ساله، با حجم 200 گيگابايت، براي تمام خبرنگاران فهرست ارسالي سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات فعال مي شود.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز






دليل محبوبيت سيم كارت هاي 912

۷ بازديد

همانطور كه ميدانيد پاي تجملات به بازار سيم كارت نيز باز شده است به شكلي كه سيم كارت ها مي توانند عاملي براي فخرفروشي باشند و معيارهايي هست كه اگر با آنان آشنا باشيد ميتوانيد متوجه شويد سيم كارت همكار رفيق  و يا هر شخص ديگري به چه اندازه قيمت دارد 

 از همان آغاز تا كنون، سيم كارت هاي همراه اول، محبوب ترين و پرطرفدارترين سيم كارت هاي موجود در كشور هستند.

 سير تا پياز سيم كارت هاي همراه اول

 

سيم كارت 912 مربوط به شهر تهران مي باشد ولي در سطح كشور، اكثر كساني كه قصد انجام كارهاي تجاري را دارند از اين سيم كارت استفاده مي كنند. با توجه به اين كه اولين عامل ارتباطي بين افراد شماره تلفن است كه در صورت معتبر بودن، جايگاه اجتماعي فرد را بالا ميبرد، افراد مهم جامعه مانند پزشكان ، وكلا، مديران شركت هاي بزرگ و ....  كه به برند شدن نياز دارند، از اين سيم كارت استفاده مي كنند.

به اولين رقم بعد از پيش شماره كد سيم كارت گفته مي شود. پيش شماره 912 داراي كدهاي 0 تا 9 مي باشد. اين شماره ها كه از نظر آنتن دهي و نحوه عملكرد تفاوتي باهم ندارند، داراي قيمت هاي متفاوتي در بازار سرمايه هستند.

 

سيم كارت هاي كد 1 همراه اول، از ارزش مالي و اعتباري بالاتري نسبت به بقيه كدها برخوردارند. اين سيم كارت ها كه هميشه بازار بسيار خوبي دارند، نشان اعتبار اجتماعي يوده و معمولا مديران شركت هاي بزرگ و افراد صاحب نام از مشتري هاي اصلي اين سيم كارت ها محسوب مي شوند. علاوه بر اين بسياري از شركت ها نيز براي برندينگ به دنبال شماره هاي اين كد هستند.

از اوايل سال 93 سيم كارت هايي با كد صفر به بازار آمد. تنوع شماره و قيمت مناسب تر، شماره هاي اين خطوط كه قدمت زيادي ندارد را به يك انتخاب هوشمندانه براي خريداران تبديل كرده است. ضمن اين كه امكان پيدا كردن شماره صفر و يا رند در اين سيم كارت نسبت به بقيه بيشتر مي باشد.

 

 سيم كارت كد 2 كه نسبت به كد 1 قيمت مناسب تري دارد، به علت تكرار حرف 2 ( 09122) براي تبليغات مناسب بوده و براي اعتبار بخشيدن به كارهاي برندينگ از استقبال بالاي صاحبان كسب و كار برخوردار است.

 

 سيم كارت كد 3، به علت قيمت پايين تر نسبت به كد 1 و 2 براي كسب و كارهاي جديد و نوپا مناسب تر مي باشد. چرا كه علاوه بر قيمت تقريبا با صرفه ؛ مي توانيد سيم كارت صفر اين كد را نيز در نمايندگيهاي معتبر پيدا كنيد.

در 26 اسفند 92، سيم كارت هاي همراه اول با پيش شماره 9 به بازار آمد، اين سيم كارت ها كه قدمت زيادي نداشته از تنوع بالايي برخوردار است و قيمت ارزان آنها قدرت انتخاب بيشتري را در اختيار خريداران قرار مي دهد. ضمنا، پيدا كردن شماره رند يا صفر در اين كد بسيار آسان تر مي باشد.

 

 

تاريخچه سيم كارت 912

 

سيم كارت دائمي 912 يك سيم كارت دائمي و متعلق به اپراتور همراه اول مي باشد. اپراتور همراه اول به عنوان اولين و قديمي ترين فناوري گوشي همراه در كشور ، در مرداد ماه سال 1373 با واگذاري 4 سيم كارت به رياست جمهوري به طور رسمي عرضه سيم كارت در ايران و البته فقط در شهر تهران را آغاز كرد.

شماره 09112110000 اولين شماره واگذاري شده در تهران بود كه بعدها با تغيير پيش شماره 0911 به 0912 اين شماره به 0912111000 تغيير پيدا كرد.

در ابتدا، همراه اول سيم كارتهاي دائمي با پيش شماره 0912111 را به اشخاص عادي و 0912112 به دولت مردان و نهادهاي مهم كشوري ( قوه قضائيه، بيت رهبري) واگذار كرد.

فراخوان اوليه ثبت نام سيم كارت هاي همراه اول، در تير ماه سال 1372 با استقبال زيادي مواجه نشد و روند ثبت نام ماه ها طول كشيد. به طوري كه بالاخره تا سال 1374 با بازاريابي و تبليغات و طرح هاي تشويقي؛ جمعا 9 هزارو 947 نفر براي دريافت سيم كارت ثبت نام كردند و در شهريور همان سال واگذاري ها صورت پذيرفت.

با گذشت زمان و تغيير باور عمومي نسبت به اين وسيله، كساني كه در اولين دوره فراخوان براي ثبت نام سيم كارت، توانسته بودند به اين كالاي لوكس دسترسي پيدا كنند، سود خوبي به جيب زدند. به همين خاطر صف هاي طولاني در مقابل مراكز مخابراتي براي ثبت نام سيم كارت، باعث افزايش قيمت سيم كارت گرديد. از آن زمان تا كنون، اين چرخه به صورت هاي مختلف ادامه دارد و سيم كارت هاي همراه اول همواره به عنوان سرمايه محسوب مي شوند. اكنون كه بيش از ربع قرن، از آن روزها مي گذرد، اين شماره ها هم از نظر قدمت و هم از نظر ارزش ريالي از اهميت خاصي برخوردارند.

 

قيمت هاي نجومي سيم كارت  همراه اول

 

با توجه به محدوديت عرضه و تقاضاي بالا و عدم توازن بين عرضه و تقاضا، قيمت سيم كارت در بازار همواره نوسان داشته است. نوسان قيمت سيم كارت فقط به خاطر قدمت و كد سيم كارت نيست و رند بودن شماره ها در ارزش گذاري آنها نقش اساسي دارد.

سيم كارت  همراه اول، همواره از استقبال خوبي در بازار برخوردار بوده و به سرعت به فروش ميرسند، ولي در اين بين شماره هايي هستند كه اكثر مردم قدرت خريد آنها را نداشته و از قيمت هاي نجومي برخوردارند.

در ابتدا فروش سيم كارت از طريق ثبت نام و تاييد هويت صورت مي گرفته است و شماره هاي رند و غير رند با قيمت يكسان و به شكل منظم و بر اساس فيش واگذار مي شد. بعد از واگذاري ها؛ كساني كه بر اساس شانس، شماره رند نصيبشان شده بود ، با مبالغ گزاف نسبت به فروش اين سيم كارت ها اقدام كردند. رفته رفته با گذشت زمان و شروع بازار سياه سيم كارت و قيمت هاي نجومي؛ مخابرات تصميم مي گيرد تا با راه اندازي سامانه هايي، جلوي اين كار را بگيرد. به همين خاطر از سال 93 ، اپراتور همراه اول شماره هاي رند را به مزايده مي گذارد.

اين سيم كارت ها را كه بيشتر، برندها يا مشتريان لاكچري براي هديه دادن خريداري مي كنند، گاها با قيمت هايي بسيار بالاتر از نرخ رايج به فروش مي رسند. سيم كارت رند تاريخ تولد، سيم كارت هاي رند حروفي (حروف اسم يك عدد خاص را ايجاد مي كند) رند پله اي از اول يا آخر و يا رند آيينه اي(يك يا دو رقم غير تكراري در ارقام وسط مثل 4445444) از اين دست هستند.

با توجه به آنچه كه بيان شد، بازار خريد و فروش سيم كارت در بين مردم براي حفظ ارزش پول و سرمايه روش رايجي بوده و هست. هرچند كه اپراتور همراه اول تلاشهايي براي كنترل بازار انجام داده است، ولي نوسانات نرخ ارز و عدم توازن بين عرضه و تقاضا همواره از عوامل موثر بر افزايش قيمت سيم كارت هاي همراه اول مي باشند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

جايگاه نخست پرفروش ترين گوشي در سال 2021 متعلق به كيست

۴ بازديد

جايگاه نخست پرفروش ترين گوشي در سال 2021 متعلق به كيست

شايد يك سال هم از تبليغات جنجالي شيائومي اين برند چيني نگذشته است تبليغاتي كه در شبكه هاي اجتماعي و از طريق عموم افراد شروع شد به شكلي كه در دست تمامي افرادي كه به عنوان واينر اينفلوئنسر بلاگر و … در شبكه هاي اجتماعي فعاليت مي كردند يكي از گوشي هاي اين محصول را مشاهده كرديم و همين باعث به سر زبان افتادن اين برند شد تا جايي كه امروز مي توان از اين برند نوپا به عنوان يك غول دنياي تكنولوژي ياد كرد

 

امسال نيز شرايط به همان منوال است و روند گرايش به سمت گوشي هاي ميان رده؛ شتاب بيشتري به خود گرفته است. به طوري كه بر اساس آخرين گزارش ها، برترين شركت توليد كننده در اروپا در سه ماهه دوم سال 2021، شركت شيائومي مي باشد.

البته افزايش قيمت محسوس گوشي هاي پرچمدار در جهان و تنوع گوشي ميان رده و خوش قيمت بودن محصولات شيائومي، در اين محبوبيت بي تاثير نبوده است، به طوري كه در سه ماهه دوم سال 2021 ، رتبه دوم پرفروش هاي توليد كننده در جهان نيز متعلق به اين شركت چيني است.

شيائومي در سال هاي اخير گام هاي فوق العاده موثري در توليد گوشي هاي هوشمند برداشته است و ميزان فروش و محبوبيت محصولات اين برند در بين مردم، بيانگر موفقيت آن است.

 بر اساس تحقيقات Counterpoint، جايگاه اول پرفروش ترين برند گوشي هوشمند در جهان در ماه ژوئن 2021، متعلق به شيائومي مي باشد. در سال 2020 نيز، گوشي هاي هوشمند شيائومي، از پرفروش هاي بازار بوده است. به طوري كه ردمي نوت 8 ، عنوان دومين گوشي پرفروش سال را از آن خود كرده بود.

 ظاهر زيباي شيائومي رد مي نوت 8 با نمايشگر 603 اينچي با وضوح FHD+ در فروش بالاي اين گوشي و جذب مشتري، بسيار موثر بوده است. اين گوشي چشم نواز با 4 دوربين در قاب پشتي با سنسور اصلي 48 مگاپيكسل و دوربين سلفي 13 مگاپيكسل از محبوب ترين گوشي هاي موجود در بازار بود. سيستم عامل اندرويد 9 با باتري 4000 ميلي آمپر ساعت اين گوشي را به محصولي جذاب و كاربردي در بين كاربران بدل كرده بود.

 به نظر مي رسد ارزش بالا در مقابل بهاي پرداختي مقرون به صرفه، محصولات اين برند را در مقايسه با رقبا، در جايگاه بهتري قرار داده است. ولي با توجه به رقابت بسيار شديد در كسب بازار جهاني، تلاش برندهاي مطرح دنيا براي باز پس گيري جايگاه نخست پرفروش ترين برند هاي موبايل در جهان امري بديهي است.اگر چه پيشي گرفتن شيائومي از اپل و سامسونگ، از بزرگترين دستاوردهاي اين شركت محسوب مي شود، ولي به نظر مي رسد با بهبود وضعيت كرونا و رفع موانع توليد در ويتنام شاهد تغيير در جدول پرفروشهاي جهان باشيم.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



كدام گوشي هاي سامسونگ بلا استفاده مي شوند؟

۹ بازديد

كدام گوشي هاي سامسونگ بلا استفاده مي شوند؟

خبر اينكه گوشي هوشمند شما در اين شرايط اقتصادي دچار خرابي و نقص شود بسيار دردناك است چراكه در مرحله اول تعويض گوشي و خريد يك گوشي هوشمند جديد هزينه ي بالايي را به دوش افراد ميگذارد و از طرفي اگر ايراد و خرابي با تعمير حل شود تعميرات نيز هزينه اي كمي ندار مخصوصا اگر نياز به تعويض قطعه شود اما از تمامي اين موارد بدتر آن است كه بشنويم كه گوشي هوشمندمان كه تمامي مراقبت هاي لازم را از آن انجام داديم از كار افتاده شود اتفاقي كه براي يك سزي از گوشي هاي اندرويد رخ داده است با ما تا انتهاي خبر همراه باشيد

همانطور كه مي دانيد، سيستم عامل اندرويد غالب ترين سيستم عامل در جهان بوده و بيش از 86 درصد سهم بازار تلفن هوشمند، متعلق به اين سيستم عامل مي باشد. سيستم عاملي كه گسترش آن با  كمپاني گوگل، غول دنياي ديجيتال؛  مي باشد و بسياري از امكانات  اين سيستم عامل مانند جي ميل، يوتيوب، ارتباط با فروشگاه هاي نرم افزاري، استفاده از نقشه ها و.... با سرويس هاي گوگل كار مي كند .

چند روز پيش كمپاني گوگل به طور رسمي اعلام كرد كه پشتيباني خود از برخي نسخه هاي قديمي اندرويد 2.3.7 )   Gingerbread ) را ادامه نخواهد داد. در صورت عدم پشتيباني گوگل از اين سرويسها،  بعد از تاريخ  27 سپتامبر ( 5 مهرماه)، اين سيستم عامل بر روي گوشي هاي قديمي اجرا نمي شود و كاربر با پيغام " ورود اشتباه نام كاربري و رمز عبور " مواجه مي شود.

هدف اصلي گوگل از اين كار، پايان دادن به دغدغه هاي امنيتي نسخه هاي قديمي اعلام شده است.  تصميمي كه شايد در نگاه اول؛ آسيب زيادي به صاحبان گوشيهاي قديمي اندرويد بزند؛ ولي آنچه كه مسلم است اين امر در طولاني مدت امنيت كلي سيستم و برنامه هاي مربوط به آن را ارتقا مي بخشد.

با توجه به اين كه  بيشترين گوشي ها و تبلتهايي كه از سيستم عامل اندرويد استفاده مي كنند، متعلق به شركت سامسونگ مي باشد، اگر به دلايل مختلف، امكان خريد گوشي جديد را نداريد؛ توصيه مي شود از رام هاي غيررسمي با نسخه اندرويد بالاتر ، مثلا نسخه اندرويد 4 استفاده كنيد.

اگر از محصولاتي مانند : Galaxy S, Galaxy 3,Galaxy 5,Galaxy Epic 4G, Galaxy Mini,

 Galaxy Pop, Galaxy M PrO, Galaxy Y Pro,Galaxy S II, Galaxy Tab   استفاده مي كنيد؛ بهتر است براي اين كه دچار مشكل نشويد، يا به دنبال ارتقاي سيستم عامل گوشي هوشمند خود باشيد يا گوشي جديدي خريداري كنيد.

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز