شيائومي جايگاه دوم در عرضه ي گوشي هاي هوشمند را تصاحب كرد

۶ بازديد

شيائومي جايگاه دوم در عرضه ي گوشي هاي هوشمند را تصاحب كرد

پيشي گرفتن برند نوپاي شيائومي از غول بزرگ دنياي تكنولوژي و گوشي هاي هوشمند بيش از آنچه تصورش را كنيد غير قابل باور است چراكه اپل در اين سال هاي اخير مردم دنيا را چنان مجذوب طراحي و امكانات و همچنين سيستم عامل خود كرده است كه خبر پيشي گرفتن يك برند چيني مضحك جلوه ميكند اما چيزي كه در اين خبر مهم است اين است كه  جلو زدن از اپل در چه زمينه اي ميباشد؟ واضح است كه تمامي افراد قدرت خريد محصولات اپل را ندارند و اين كمپاني هم همانطور كه ميدانيد به قيمت بالاي محصولاتش معرف حضور شما است براي همين ساير مردم بيشتر به سمت محصولات مقرون به صرفه رو مياورند و اگر از حق نگذريم اپل در اين زمينه يعني زمينه ي اقتصادي حرفي براي گفتن ندارد 

شركت شيائومي يا پديده دهه اخير، به عنوان يكي از توليد كنندگان مطرح گوشي هوشمند، در سال 2010 با هدف طراحي گوشي هوشمند بسيار ارزان قيمت وارد بازار جهاني شد. آنچه كه اين شركت را از بقيه متمايز مي ‌سازد؛ فلسفه اين برند چيني مي‌ باشد: ارزان اما با كيفيت

بر اساس گزارش منتشر شده از سوي شركت تحقيقاتي Canalys ؛ برند چيني شيائومي، به عنوان دومين شركت سازنده گوشي هاي هوشمند جهان در سه ماهه دوم سال 2021 معرفي شده است. اين شركت كه در حال حاضر 17 درصد از بازار جهاني را به خود اختصاص داده است، بعد از سامسونگ با سهم 19 درصدي، در جايگاه دوم فروش گوشي هاي هوشمند جهان قرار گرفته است. اپل با 14 درصد، اوپو و ويو نيز با سهم‌ هاي 10 درصدي جايگاه هاي بعدي را در اختيار دارند.

عرضه ساليانه محصولات هر پنج شركت در سال گذشته افزايش داشته است كه بيشترين ميزان عرضه، متعلق به غول چيني با 83 درصد، سپس سامسونگ با 15 درصد و اپل تنها يك درصد مي‌ باشد. موفقيت چشمگير اين شركت دلايل مختلفي دارد كه در اينجا سعي مي شود، بسيار مختصر به آن بپردازيم.

نخستين گوشي هوشمند شيائومي همزمان با آيفونs4 وارد بازار شد. ولي اكنون اين شركت، با گذشت تقريبا 10 سال و كسب عنوان اپل شرق يا اپل چيني، توانسته حتي از اين برند نيز پيشي بگيرد. چرا كه بر خلاف شركت اپل گوشي هاي مقرون به صرفه وارد بازار مي كند.

يكي از مهمترين دلايلي كه سبب شده گوشي هاي شيائومي در مقايسه با رقيب نامداري چون سامسونگ هم بازار بهتري داشته باشند، مربوط به كيفيت كارها با قيمت ارزان تر مي‌ باشد.

استراتژي فروش شيائومي با استراتژي فروش برندهايي مانند سامسونگ و اپل نيز متفاوت است. مدير عامل اين شركت معتقد است كه قيمت هاي عرضه شده توسط اين برندها متناسب با كيفيت و خدمات محصولاتشان نيست. به همين خاطر اين شركت برخلاف رقبايش حاشيه سود بالايي را براي خودش در نظر نمي‌ گيرد.

بعد از اعمال تحريم‌هاي هواوي از طرف آمريكا و عدم ارائه سرويس هاي گوگل در گوشي هاي اين شركت، درصد رشد اين شركت كه حتي در سال 2019 از اپل پيشي گرفته بود، به ميزان قابل توجهي كاهش پذيرفت و غول چيني توانست از اين باگ ايجاد شده نهايت استفاده را ببرد و آن را متعلق به خود بكند.

 شركت شيائومي تلاش براي گسترش تجارت خارج از كشور خود در مناطقي از جمله اروپاي غربي، آفريقا و آمريكاي لاتين را افزايش داده است. ارزش بالا در مقابل بهاي پرداختي مقرون به صرفه سبب شده است كه اين برند در مقايسه با رقبا همواره قيمت مناسب تري و طبيعتا بازار بهتري داشته باشد.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.