5 روش تقويت باتري گوشي موبايل

اخبار سيم كارت و رندباز

5 روش تقويت باتري گوشي موبايل

۱۰ بازديد

5 روش تقويت باتري گوشي موبايل

 

امروزه وقتي شخصي تصميم به خريد گوشي موبايل ميگيرد جدا از بحث هزينه و قيمت به دو عامل ديگر توجه بسيار زيادي مي كند يكي از آنها كيفيت دوربين گوشي و ديگري قدرت باتري آن است البته اين فقط براي افراد معمولي ميباشد و كساني كه از گوشي استفاده هاي ديگري مي كنند مثل گيم و بازي اهميت دوچنداني به بحث باتري ميدهند چرا كه يكي از باگ هاي مهم برخي از گوشي ها بي كيفيت بودن باتري آنها است  هرچقدرم يك گوشي موبايل از امكانات و سيستم عامل خوبي بهره مند باشد اگر باتري خوبي نداشته باشد بي فاييده است چرا كه به محض استفاده از آن نيازمند شارژر ميشويم و لذت كار كردن با اين وسيله را از دست ميدهيم

ما در اين محتوا به راه هاي تقويت باتري گوشي موبايل شما ميپردازيم 

1- دارك مود باعث كاهش مصرف باتري مي شود

 

با عرضه شدن گوشي هاي هوشمند به بازار هر سال فناوري هاي جديدي به اين گوشي ها اضافه مي شود. يكي از اين فناوري ها دارك مود نام دارد كه صفحه نمايش تلفن همراه با فعال شدن آن به طور كامل سياه مي شود و از پيكسل كمتري در صفحه نمايش استفاده مي كند در نتيجه اين استفاده كمتر منجر به كاهش مصرف باتري مي گردد. از دلايل اصلي ايجاد اين تكنولوژي بر روي گوشي هاي هوشمند اذيت نشدن چشم كاربران در مكان هاي تاريك و هنگام شب است.

 

2-كنترل كردن سينك، واي فاي، لوكيشن و بلوتوث تلفن همراه

 

توصيه مي شود زماني كه به اينترنت نيازي نداريد، براي مصرف كمتر باتري و اشغال نشدن حافظه اينترنت گوشي و يا واي فاي آن خاموش باشد. اين موضوع براي مواقعي كه خارج از منزل هستيد بسيار مهم است و باعث مي شود كه باتري گوشي مصرف نشده و درمواقع ضروري شارژ لازم را داشته باشيد.

روشن بودن لوكيشن تلفن همراه هوشمند شما نيز تاثير منفي بر روي باتري گوشي مي گذارد و امروزه برخي از اپ ها، براي فعاليت نيازبه فعال بودن لوكيشن گوشي دارند و بايد بعد از تمام شدن كار با آن اپليكيشن اين لوكيشن را غيرفعال نماييد تا مصرف باتري زياد نشود. قابليت AutoSync كه در گوشي ها هوشمند ديده مي شود نوتيفيكيشن ها را مديريت مي كند كه اين قابليت هم در روند مصرف باتري بسيار اثر گذار است و در زماني كه نوتيفيكيشن آنچنان مهمي نداريد براي بهبود مصرف باتري آنرا غيرفعال كنيد.

 

3-غيرفعال نمودن پيكسل هاي صفحه

 

‌روشن ماندن صفحه نمايش گوشي باعث مصرف بيش از 70 درصد از باتري مي شود و براي حل اين موضوع بايد روشنايي و نور صفحه نمايش را كم كرده تا مصرف باتري كم شود؛ اما ديگر راهي كه پيشنهاد مي شود اين است كه پيكسل هاي صفحه نمايش را خاموش كنيد تا ديگر نيازي به كم كردن نور صفحه نمايش نباشد.

براي خاموش كردن اين صفحه نمايش ها راهي كه وجود دارد استفاده از نرم افزارهاي مخصوص است. روش كار اين نرم افزار به اينگونه است كه در چيدمان صفحه نمايش يك سري تغييراتي را اعمال مي كند تا صفحه هايي كه خالي هستند و به كار نمي آيند از بين بروند تا باتري مدت زمان بيشتري را كار كند. اين كار تاثيري بر كيفيت صفحه نمايش ندارد تاجايي كه مي توانيد با كيفيت بالا فيلم تماشا كنيد بدون آنكه از كيفيت تصوير كاسته شود. از بهترين نرم افزارهاي غيرفعال كننده پيكسل كه باعث كاهش مصرف باتري مي شود مي توان به نرم‌افزار‌ر Pixoff اشاره كرد.

 

4-پيدا كردن اپليكيشن هايي كه مصرف باتري زيادي دارند

 

بعضي از اپليكيشن هايي كه بر روي گوشي هاي هوشمند نصب مي شوند سهم باتري بيشتري را اشغال مي كنند كه ممكن است حتي با استفاده نكردن از اين اپ ها باتري بازهم مصرف شود كه دليلش اين است كه اين اپ بخشي از پس زمينه را اشغال نموده و به صورت پنهاني درحال فعاليت است. براي جلوگيري از اين مصرف بيهوده بهتر است آن اپ متوقف شود و براي اينكه متوجه شود چه برنامه هايي مصرف بالا دارند از طريق مسير Setting > Battery Menu > Battery Usage آن ها را شناسايي كرده و براي متوقف كردن يا حذف آن برنامه اقدام نماييد كه تاثير خيلي خوبي بر روند حفظ باتري گوشي موبايل دارد.

 

 

5-غيرفعال كردن افكت ها و انيميشن هاي صفحه نمايش

 

يك سري از پس زمينه هايي كه براي گوشي هاي هوشمند فعال هستند حالت انيميشني دارند و با افكت هايي باعث جذاب شدن اين تصويرزمينه ها براي كاربران مي شود اما اين تصاوير به شدت بر مصرف باتري اثرگذارند و بايد از تنظيم اين افكت ها خودداري نماييد.

 

جمع بندي

 

در پايان بايد گفت كه اين روش ها براي درست كردن باتري هاي خراب موثر نيست، بلكه كمك مي كند تا از مصرف بيش از حد باتري جلوگيري نماييد. امروزه امكان تعويض باتري گوشي هاي هوشمند ديگر وجود ندارد اما در گذشته گوشي هايي كه باتري قابل جداشدن داشتند امكان تعويض باتري در صورت خرابي را دارا بودند.

آيا باتري گوشي را اگر كاليبره كنيم تاثيرگذار است؟

 

نحوه كاليبره كردن باتري به اينگونه است كه آنقدر با گوشي كار شود تا باتري آن كاملا خالي شده و سپس گوشي خاموش شود. بعد ازآنكه گوشي خاموش شد، گوشي را به شارژ زده تا كاملا پر شود ولي آيا مي توان گفت كه اين روشي موثر است يا خير؟

طبق يافته ها تحقيقات علمي بايد گفت كه خير. به اين دليل كه مكانيزم عمل اين باتري هايي كه به تازگي در گوشي هاي جديد رونمايي شده اند و از مدل ليتيوم يوني هستند، بسيار متفاوت است و عملشان از طريق منتقل شدن يون ها صورت مي گيرد. يك سري ميكروچيپ هايي در اين گوشي ها وجود دارد كه اين عمل هيچ تاثير بر تقويت باتري گوشي ندارد.

روش خاصي وجود ندارد كه بگوييم از راه سخت افزار بشود اين باتري هارا تقويت كرد اما يك سري روش هاي آزمايش شده اي وجود دارند تا بشود با استفاده از آن ها مدت زمان بيشتري از باتري گوشي استفاده نمود. 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.