راهكارهاي افزايش عمر گوشيهاي هوشمند:

۶ بازديد


 

راهكارهاي افزايش عمر گوشيهاي هوشمند:

 

با اين قيمت گوشيهاي هوشمند ديگر نگهداري درست از اين وسيله يك امر ضروري مي باشد چرا كه كوچكترين خرابي هزينه ي سنگيني را روي دست ما مي گذارد تا انتهاي اين خبر  با ما باشيد تا چند نمونه از مواردي را كه عمر گوشي هاي هوشمند را افزايش ميدهند با يكديگر بررسي كنيم

.    جلوگيري از خرابي زودهنگام گوشي

داشتن تلفن همراه به عنوان يكي از ضروريات زندگي امروزي، وابستگي بيش از پيش كاربران را به همراه داشته است. به طوري كه عملكرد ضعيف گوشي حتي براي يك مدت كوتاه مي تواند بسيار اذيت كننده باشد.

با توجه به اين كه تعمير و تعويض گوشي هاي هوشمند نيز هزينه هاي گزافي را به همراه خواهد داشت، به نظر مي رسد مراقبت بيشتر و بهتر از اين وسيله گران قيمت، بهترين راهكار ممكن است. مسلم است آگاهي از جزئيات و بالا بردن عملكرد گوشي هاي هوشمند، با استفاده از چند راهكار ساده و كاربردي، مي تواند بسيار كارساز باشد و در افزايش طول عمرگوشي تاثير چشمگيري داشته باشد.

  

 

·    قرار دادن گوشي در محيط هايي با دماي بالا

 

استفاده طولاني مدت و بدون وقفه و انجام بازي هاي سنگين و استفاده از اپليكيشن هاي حجيم، باعث افزايش دماي گوشي و كاهش طول عمر باتري مي شود. قرار دادن گوشي هاي هوشمند زير نور مستقيم خورشيد نيز نه تنها باتري را ضعيف كرده؛ بلكه مي تواند باعث تغيير رنگ يا كم رنگ شدن صفحه نمايش گردد. بنابراين از شارژ كردن گوشي در محيط گرم و تابش نور مستقيم خودداري كنيد.

درهنگام كار با گوشي در صورت احساس گرماي زياد، اجازه دهيد تا ابتدا گوشي به دماي طبيعي برگردد و بعد از آن استفاده كنيد.گرماي بيش از حد قاتل اصلي باتري محسوب مي شود.

 

·    توجه به درگاه ها و صفحه نمايش

 

عدم وجود گرد و خاك در اطراف پورت هاي شارژ و ميكروفن و ... مي تواند به افزايش عمرگوشي كمك كند. از روش هاي ايمن براي تميز و ضدعفوني كردن گوشي استفاده كنيد. پاشيدن مستقيم آب به صفحه نمايش، يا استفاده از محلول هاي تميز كننده الكلي، اصلا پيشنهاد نمي شود. برچسب هاي نانو مخصوص پاك كردن صفحه نمايش وجود دارد كه مي تواند بهترين گزينه ممكن براي تميز كردن صفحه نمايش باشد.

 

·    استفاده از فضاي ذخيره سازي ابري

 

استفاده از اين سرويس، فضاي زيادي از حافظه را خالي مي كند و فايل ها و اطلاعات را در مكان امني ذخيره كرده كه در صورت آسيب ديدن گوشي هوشمند، از هر دستگاه ديگري به آنها دسترسي داريد.

قابليت بك آپ خودكار فضاي ابري نيز ، اطلاعات مهم را حفظ مي كند كه در صورت خرابي يا گم شدن گوشي، امكان بازيابي اطلاعات را براي شما فراهم است.

همانطور كه مي دانيد روش استفاده از تلفن هاي هوشمند در طول عمر گوشي بسيار موثر است و توجه به نكات ريز و مهمي كه بيان شد،  

مي تواند سال ها شما را از خريد يك گوشي بي نياز كند. 

 

·    كاهش روشنايي صفحه

 

روشنايي كامل صفحه نمايش باعث مصرف سريع و تخليه باتري مي شود. توصيه مي شود در زماني كه شارژ گوشي به حداقل رسيده با كم كردن نور صفحه به ذخيره باتري بپردازيد.

بهتر است نور صفحه را در حالت خودكار قرار دهيد تا در محيط هاي پرنور، نور صفحه افزايش يافته و در جاهاي كم نور، نور صفحه به كمترين ميزان خود برسد. استفاده از تصوير زمينه تيره تر نيز در مصرف باتري صرفه جويي خواهد كرد.

 

·    عدم شارژ پي در پي گوشي

 

باتري ها، جزء مهمترين و حساس ترين بخش گوشي هاي هوشمند، به شمار مي روند كه مراقبت درست و اصولي از آنها باعث طول عمر بيشتر موبايل خواهد شد و در صورت عدم مراقبت زودتر خراب شده يا عملكرد بهينه آن كم خواهد شد.

شارژ كردن هاي پي در پي و زود هنگام سبب كاهش عمر باتري خواهد شد، بهترين زمان شارژ گوشي، وقتي است كه نشانگر ميزان باتري رقم پاييني (بين 10 تا 20 درصد) را نشان مي دهد. علاوه بر اين باتري موبايل را به مدت طولاني (شبانه) در شارژ نگه نداريد.

 

·    برداشتن قاب محافظ گوشي

 

قاب ها نه تنها به وزن گوشي اضافه مي كنند، بلكه مشكلات گرمايشي بيش از حد هم ايجاد كرده و گرما باعث كاهش طول عمر باتري مي شود. اگر اصرار به استفاده از قاب را داريد، بهتر است از قاب محافظ رنگ روشن و ترجيحا مطابق با فهرست پيشنهادي شركت توليد كننده استفاده كنيد تا در زمان شارژ شدن طولاني مدت، توانايي محافظت از گوشي بدون ايجاد مشكلات گرم شدن بيش از حد را داشته باشد.

 

·    پر و خالي كردن كامل باتري گوشي

 

گوشي هاي هوشمند كامپيوترهاي كوچكي هستند كه عملكرد طولاني مدت و بدون وقفه براي چند هفته، ماه و حتي سال باعث كاهش طول عمر باتري آن مي شود. بهتر است هر سه ماه يكبار باتري گوشي را تا صفر درصد خالي و سپس بلافاصله تا 100 درصد شارژ كنيد. اين كار به طول عمر باتري كمك خواهد كرد.

 

·    عدم استفاده از شيوه هاي شارژ دائمي

 

در داخل هر دستگاه گوشي، كنترل كننده اي قرار دارد تا از ورود جريان بيش از حد به باتري جلوگيري كند. بنابراين نبايد گوشي خود را پيوسته شارژ كنيد، اگر هميشه شارژ گوشي را 100 درصد نگه نداريد، بيشترين بهره را از باتري خواهيد برد، زيرا بهترين عملكرد باتري در شارژ 40 تا 80 درصد است.

 

·    عدم استفاده از شارژر ارزان

 

هميشه يك خريد ارزان، بهترين خريد نيست، خصوصا در مورد وسايل برقي كه احتمال برق گرفتگي در آنها وجود دارد. شارژرهاي ارزان قيمت و تقلبي كه از كيفيت هاي استاندارد برخوردار نبوده و مورد تائيد شركت سازنده گوشي شما نمي باشد، باعث داغ شدن بيش از حد باتري، برق گرفتگي و حتي آتش سوزي خواهد شد.

 

·    عدم استفاده از شارژرهاي فوق سريع

 

اين نوع شارژر ها كه نويد يك شارژ سريع و فوق العاده را مي دهند؛ هميشه مناسب نبوده و مي تواند باعث كاهش يا افزايش ولتاژ شده و به باتري گوشي شما آسيب بزنند. اگر گوشي هوشمند شما مختص استفاده از فست شارژرها نمي باشد، نبايد از آنها استفاده كنيد. دقت كنيد كه هميشه از شارژرهاي پيشنهادي شركت سازنده استفاده كنيد.

 

·    عدم تماس گوشي با آب

 

از گوشي هوشمند در برابر قطرات آب حتي عرق در زمان ورزش محافظت كنيد. در صورت خيس شدن گوشي، بلافاصله باتري را در آورده و قطعات جانبي مثل سيم كارت و كارت حافظه را از گوشي خارج كرده و تلفن را كاملا خشك كنيد. سيم كارت و كارت حافظه را با حوله نرم و تميز خشك كرده و براي مدت دو روز روي حوله خشك قرار دهيد و در اسرع وقت گوشي را به يك تعميرگاه ببريد.

 به هيچ وجه از سشوار و ابزار حرارتي براي خشك كردن استفاده نكنيد، چرا كه باعث آسيب به مدار داخلي و سوختن گوشي موبايل مي شود.

 

·    قرار ندادن گوشي در محيط هايي با دماي پايين

 

شارژ گوشي هوشمند در يك محيط سرد نيز براي منبع تلفن مضر است. شارژ در دماي پايين زمان بيشتري مي برد و ظرفيت باتري را به مرور زمان كم مي كند. بنابراين اگر در معرض هواي سرد قرار گرفته ايد، بهتر است در زمان هايي كه از گوشي استفاده نمي كنيد، آن را در جيب لباس خود بگذاريد.

 

·    توجه به نوسانات برق

 

اختلاف ولتاژ شارژر و ولتاژ موبايل موجب خرابي باتري مي شود، بنابراين در زمان هاي رعد و برق از شارژ كردن تلفن همراه هوشمند خودداري كنيد. استفاده از شارژر و مصرف همزمان گوشي نيز، چرخه شارژ را مختل و موجب اختلال ولتاژ و داغ شدن باتري و در نهايت كاهش طول عمر گوشي خواهد شد.

 

 

·    ضربه

 

محافظت از گوشي هاي هوشمند در برابر افتادن و ضربات احتمالي، با نصب محافظ باكيفيت، كاملا منطقي و هوشمندانه است.

با توجه به اين كه در صورت آسيب ديدن صفحه نمايش احتمال آسيب به ساير قسمت ها زياد است و هزينه تعمير صفحه نمايش نيز بسيار بالاست، استفاده از يك قاب سخت و البته زيبا كه اطراف نمايشگر را پوشانده و هنگام برخورد با زمين از تماس مستقيم جلوگيري كند، مي تواند بسيار كارساز باشد.

 استفاده از استند مناسب در ماشين و يا شارژر فندكي براي سالم ماندن باتري نيز به عمرگوشي شما مي افزايد.

 

·    عدم به روزرساني مكرر نرم افزار

 

قابليت آپديت خودكار در پلي استور؛ به طور مداوم به دنبال نسخه هاي جديدتر اپ هاي نصب شده روي گوشي مي گردد و اگر تعداد اپ ها روي گوشي زياد باشد، آپديت هاي گاه به گاه سبب كاهش طول عمر باتري مي شود.

گوشيهاي قديمي تر از نسل 2 را آپديت نكنيد، زيرا باعث كند شدن و كاهش مدت شارژ دهي گوشي مي شود.

 

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.