آيا گوشي هاي هوشمند در ايران غيرفعال ميشوند؟

۸ بازديد

قيمت بالاي گوشي هاي هوشمند باعث شده كه هنگام خريد گوشي تمام دقت را به عمل بياوريم تا در مرحله ي اول يك گوشي مقرون به صرفه تهيه كنيم و در مراحل بعدي تمامي حساسيت هاي لازم را به خرج دهيم تا اين گوشي هوشمند ما دچار آسيب نشود و تنها نگراني ما بابت اين است كه خدايي نكرده كمپاني سازند قطعات خوب و مناسبي را در ساخت گوشي هاي هوشمند استفاده نكرده باشد و گوشي پس از گذشت زمان كوتاهي دچار خراب يا كندي سيستم شود اما اين خيال كه روزي گوشي توسط كمپاني سازنده تحريم شود و شما قادر به استفاده از گوشي هوشمند خود نباشيد يك امريست كه در هيچ ذهني خطور نميكند اينكه در عرض يك شب گوشي هوشمند شما به يك پاره آجر تبديل شود به دور از ذهن ميباشد

 

مسئله اين است كه اين شركت چيني به وضوح درباره فروش و استفاده از محصولات خود در مناطق ممنوعه اخطار داده و بيان كرده بود كه به قوانين كنترل صادرات ايالات متحده متعهد مي باشد. اما به صراحت نگفته بود كه اين محصولات را قفل مي كند.

ماجرا از اين قرار است كه بعد از چند روز فعال شدن و استفاده از گوشي هاي هوشمند شيائومي ، ناگهان گوشي در مناطق ممنوعه قفل شده و كاربر پيامي با اين مضمون دريافت مي كند : "سياست شيائومي، اجازه فروش و ارائه محصول در منطقه اي كه شما اقدام به فعال سازي كرده ايد را نمي دهد. لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر مستقيما با فروشندگان تماس بگيريد." بعد از دريافت اين پيام، گوشي هوشمند كاربر به طور كامل قفل شده و استفاده از آن كاملا غير ممكن مي گردد.

حال سوال اينجاست كه آيا گوشي شيائومي بازار موبايل خود در كشورهاي ممنوعه را قرباني سياست هاي اقتصادي اش در قبال دولت امريكا مي كند؟!

درست است كه شركت شيائومي به طور رسمي در ايالات متحده آمريكا حضور ندارد؛ ولي اگر اپراتورهاي آمريكايي و باندهاي مخابراتي اين كشور از گوشي هاي هوشمند اين شركت پشتيباني كنند، مانعي براي استفاده از محصولات اين برند در آمريكا وجود نخواهد داشت.

به نظر مي رسد شركت شيائومي در صدد توسعه ارائه محصولات خود در بازار آمريكا را داشته و بديهي است كه براي موفق شدن در اين بازار بايد به دقت تمام قوانين و مقررات آمريكايي را رعايت كند.

 

چه مي توان كرد ؟

 

با توجه به اين كه تا كنون هيچ منبع رسمي مسدوديت گوشي هاي هوشمند شيائومي را در هيچ كشوري تاييد نكرده است و تاكنون شاهد قفل يا مسدود شدن گوشي هاي هوشمند شيائومي در ايران نبوده ايم، مي توان همچنان اميدوار بود كه اين اتفاق در ايران رخ نخواهد داد.

البته امكان دارد كه اين شركت به تازگي تغيير رويه داده باشد و براي در امان ماندن از تحريم هاي آمريكا، بازار نه چندان جذاب ايران را فداي سياست صادراتي خود بكند. بنابراين لازم است تا كاربران با رعايت نكاتي احتمال وقوع اين موضوع را به حداقل برسانند: مثلا بهتر است پيش از خريد گوشي مطمئن شوند كه ريجن (منطقه) آن گلوبال يا جهاني است، اگر مي توانند بوت لودر گوشي هوشمند خود را آنلاك كنيد و يا از ROM سفارشي (غير چيني) استفاده كنند.

گفته شده است كه گوشي هاي هوشمندي كه نخستين بار در كشور ممنوعه استفاده شده اند، قفل شده اند، بنابراين فعال سازي گوشي هوشمند در كشوري كه ممنوعيت ندارد نيز مي تواند يك راهكار اساسي باشد. كاربران بايد از بروز رساني گوشي هوشمند خود خودداري كنند تا كمتر تحت تاثير اين موضوع قرار بگيرند.

با توجه به اين كه گزارش لاك شدن گوش هاي هوشمند مربوط به سوريه و كوبا مي باشد، مي توان اميدوار بود كه بازار ايران از مشكلات جدي اين تصميم به دور باشد.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.