خدمات ويژه ايرانسل براي افراد كم توان

۵ بازديد

خدمات ويژه ايرانسل براي افراد كم توان

 

از آنجايي كه افراد كم توان شرايط خاص تري را نسبت به ساير افراد دارند و برابري وجود ندارد بايد اهميت خدمات رساني به اين افراد بيشتر باشد و تمامي شركت ها با توجه به محدوديت هاي اين عزيزان خدمات رساني را انجام دهند كه اين موضوع در كشورها اروپايي به شكل بهتري رعايت ميشود و اين موضوع را حتي در خيابان هايشان ميتوان به وفور ديد 

اما اينبار ما قصد داريم به خدمت يكي از اپراتورهاي خوب كشورمان در رابطه با افراد كم توان اشاره كنيم

 

دنياي فناوري و خدمات براي افراد داراي معلوليت ذهني

 

امكان استفاده از ابزارهاي فناوري مانند تبلت، گوشي هاي هوشمند به دليل مشكلاتي مانند رابط كاربري پيچيده و دشوار بودن متن ها براي افراد داراي معلوليت ذهني مقدور نمي باشد.

پروژه "Able to include" با هدف طراحي نرم افزاري براي ساده سازي متون در اينترنت و شبكه هاي مجازيست كه مي تواند به كمك معلولان ذهني آمده و متن هايي كه در شبكه هاي اجتماعي با آنها سروكار داريم را به زبان ساده تر بيان كند. در اين پروژه برنامه هايي براي تبديل متن به تصاوير ساده هم در نظر گرفته شده است كه با ترجمه تصاوير سخت به زباني ساده و كاربردي براي معلولان ذهني مي پردازد.

 

ايرانسل و خدمات ويژه ناشنوايان

 

اپراتور ايرانسل به عنوان اولين و بزرگترين اپراتور ديجيتال در كشور تلاش كرده است تا با ارائه خدمات ويژه براي ناشنوايان، سهمي در برطرف كردن مشكلات پيش روي اين عزيزان داشته باشد.

استفاده از "زبان اشاره" به عنوان اصلي ترين راه ارتباطي ناشنوايان، يكي از مهمترين اين خدمات است. اين شركت با به كار گيري كارشناساني كه مسلط به اين تكنيك هستند، امكان خدمات رساني بهتر را براي ناشنوايان فراهم كرده است.

افتتاح "اولين مركز ارتباط با ناشنوايان" در روز جهاني ناشنوايان نيز از ديگر خدمات اين اپراتور مي باشد. در اين مركز كليه افرادي كه از طرف انجمن ها و سمن هاي ناشنوايان (NGO) معرفي مي شوند، نه تنها از خدمات تصويري اين مركز استفاده مي كنند، بلكه مي توانند با انتخاب گزينه تماس تصويري ويژه ناشنوايان، از پشتيباني و راهنمايي كارشناسان متخصص استفاده كنند.

به همين منظور كاربران كم شنوا يا ناشنوا مي توانند با ارسال عدد "1" به شماره "2460" درخواست خود را ثبت كنند كه در صورت موجود بودن شماره تلفن آنها در ليست ارسالي انجمن هاي ناشنوايان، خدمات ويژه به آنها تعلق مي گيرد.

علاوه بر اين شركت ايرانسل تلاش كرده است تا با ارائه خدماتي مانند راهنماي ويژه ناشنوايان و گذاشتن زيرنويس در بعضي از برنامه ها و فيلم ها در تلويزيون اينترنتي "لنز" تجربه لذت بخشي از يك زندگي ديجيتال را براي اين عزيزان رقم بزند.

 

 

دنياي فناوري و خدمات ويژه ناشنوايان

 

پيشرفت تكنولوژي تا كنون گام هاي موثري براي برطرف كردن نيازهاي ناشنوايان برداشته است و اين گروه نسبت به بقيه افراد كم توان وضعيت به مراتب بهتري را تجربه مي كنند. خدماتي از قبيل:

 

·     برنامه هايي كه همزمان متن نوشتاري صحبت ها و گفتگوها در آنها ديده مي شود.

·     بهبود قابل توجه عملكرد سمعك ها كه با كاهش سرو صداي محيط، تمركز افراد كم شنوا را بر روي صداي اصلي بيشتر خواهد كرد.

·     تبديل صداي فيلم ها به متن

·     تماشاي فيلم به صورت زير نويس يا زبان اشاره

 

دنياي فناوري و خدمات ويژه نابينايان

 

تكنولوژي با پيشرفت روزافزون خود در جهت رفع نيازهاي بشر و ساده كردن زندگي گام بر مي دارد. به كارگيري فناوري براي افزايش توانايي افراد نابينا از طريق حواس ديگر مانند لامسه و شنوايي از جمله اين پيشرفت ها به شمار مي رود.

علم و تكنولوژي در كنار هم توانستند براي از ميان برداشتن مشكلات پيش روي اين عزيزان گام هاي مهمي بردارند، از جمله:

 

·     يكي از بزرگترين چالش هاي نابينايان و كم بينايان، مسير يابي و خواندن مطالب و اخبار است كه كتاب هاي بريل، كتاب هاي آموزشي صوتي در اين زمينه بسيار كارگشا بوده است.

·     اپليكيشن هاي مختلف و سودمندي كه به نابينايان و كم بينايان در زمينه اطلاع از موقعيت جغرافيايي و مسير يابي،اطلاع از مبلغ پول و شناخت اشيا كمك مي كند و به راحتي قابل نصب بر روي تبلت و گوشي هوشمند مي باشد.

·     دستگاه خواندن متن كه به راحتي قابل حمل بوده و امكان خواندن كتاب، روزنامه، گوشي هوشمند، تلويزيون، برچسب ها و ... را براي آنها فراهم مي كند.

 دنياي فناوري و دسترسي پذيري

 

دسترسي پذيري به معني كار كردن راحت معلولان با ابزارها و گجت ها مي باشد. بنابراين دسترسي پذيري هر فناوري بسيار مهم و اساسي مي باشد و لازم است توليدكنندگان به اين بخش توجه كافي داشته باشند. چرا كه در صورت توجه توليدكنندگان، آينده اين افراد مي تواند روشن تر باشد و جهان جاي بهتري براي زيست همگان باشد.

بنياد "ONCE" در كشور اسپانيا با تعريف فاكتورهايي، گوشي هاي هوشمند را بر اساس ميزان دسترسي پذيري دسته بندي كرده و با ارائه برچسب هايي براي افراد معلول مشخص و ارزيابي مي كند. اين كار ارزشمند در كنار فعاليت همه بخش هاي جامعه مي تواند نور اميدي براي زندگي آينده معلولان با مشكلات كمتر باشد. بنابراين لازم است توليد كنندگان گوشي هاي هوشمند تلاش كنند تا محصولات خود را با بالاترين سطح دسترسي پذيري براي راحتي افراد معلول توسعه دهند.

 

 

 

دنياي فناوري و خدمات براي افراد كم توان جسمي و حركتي

 

امروزه به كمك هوش مصنوعي و پرينترهاي سه بعدي، ابزارهاي خارق العاده اي ساخته شده است كه به اين افراد توانايي انجام كارهايي كه قبلا سخت و حتي غير ممكن مي رسيد را مي دهد. ابزارهايي از قبيل:

 

·     دست و بازوهاي مصنوعي

·     ربات هاي هوشمند به عنوان دستيار

·     برنامه ها و ابزار هاي جانبي در كنار گوشي ها و لپ تاپ ها مانند گوشي هايي كه با حركت سر و دست بدون نياز به لمس انگشتان كار مي كنند و كارهايي مانند تماس و پخش موسيقي را انجام مي دهند.

·     ماوس هايي كه با حركت چشم يا سر كار مي كنند.

 

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.