شاد، رايگان در اختيار محصلان و معلمان

۸ بازديد

شاد، رايگان در اختيار محصلان و معلمان

 

 

با شيوع ويروس كرونا و تاثير فراوان آن بر همه مسائل زندگي، تغيير و تبديل شيوه هاي زندگي به روش هايي كه از پاندمي جلوگيري كند، در دستور كار همه ارگان ها و وزارت خانه ها قرار گرفت و آنها را به سمت ابداع روش هاي جديدي كه پاسخگوي نياز مخاطب باشد، سوق داد. يكي از بخش هاي مهم تحت تاثير كه از حساسيت بسيار بالايي برخوردار بود، سيستم آموزشي كشور بود كه با توجه به اهميت سلامت دانش آموزان، در همان روزهاي آغازين پاندمي به صورت مجازي و با استفاده از سامانه شاد به فعاليت خود ادامه داد. تجربه اي كه با وجود نواقص بسيار، توانست پاسخگوي بيش از نيمي از جامعه آماري خود باشد.

امسال نيز سال تحصيلي جديد در بيشتر مدارس با استفاده از "سامانه شاد" شروع شد و آموزش و پرورش تمام تلاش خود را كرده است تا استفاده از اين پلتفرم براي همه دانش آموزان، معلمان و خانواده ها رايگان باشد.

عليرضا كاظمي، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سال جديد بيان كردند: امكان حضوري بودن كلاس ها در مدارس كم جمعيتي كه امكان دسترسي به امكانات به راحتي مقدور نمي باشد، وجود دارد؛ ولي تقريبا بيش از 60 درصد دانش آموزان سال تحصيلي جديد را به صورت مجازي و با استفاده از سامانه شاد آغاز مي كنند.

با توجه به رونمايي نسخه جديد اپليكيشن شاد، وزارت آموزش و پرورش جلسات متعددي با مسئولان همراه اول برگزار كرد تا امكان بهره گيري رايگان از نسخه جديد سامانه شاد، براي كليه كاربران همچون سال گذشته فراهم شود.

مهدي اخوان بهابادي، مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران، اعلام كردند كه امسال نيز مانند سال گذشته استفاده از نسخه جديد اپليكيشن شاد براي تمامي معلمان و دانش آموزان رايگان خواهد بود.

ايشان بيان كردند كه قصد دارند با اعلام فراخواني از جوانان با استعداد و خوش ذوقي كه پتانسيل طراحي و ارائه خدمات مرتبط با فضاي آموزش و پرورش را دارند دعوت بعمل آورده و با كسب مجوزهاي لازم از آموزش و پرورش و استفاده از پتانسيل اين جوانان سرويس هايي را روي پلتفرم شاد فعال كنند.

با شروع سال تحصيلي جديد شركت ايرانسل نيز استفاده از سامانه شاد را براي تمامي كاربران اينترنت همراه و پرسرعت ثابت (TD- LTE) رايگان در نظر گرفته است.

مشتركان ايرانسل از تاريخ اول مهرماه 1400 بدون تهيه بسته ديتا به صورت رايگان امكان دسترسي به سامانه شاد را خواهند داشت. اين شركت اعلام كرد اينترنت رايگان به صورت خودكار و بدون نياز به شماره گيري كد دستوري در طول استفاده از سامانه شاد براي كاربران فعال مي گردد و فقط كافيست، كاربران نرم افزارهاي تغيير دهنده IP را روي دستگاه خود غير فعال سازند تا امكان تشخيص IP هاي سامانه شاد به طور خودكار وجود داشته باشد.

مجيد سلطاني، مدير عامل شركت مخابرات ايران نيز استفاده از سامانه شاد در بستر اينترنت شركت مخابرات ايران را رايگان اعلام كرد.

با توجه به سهم 50 درصدي بازار ADSL در كشور، اين طرح با هدف تسهيل در دسترسي دانش آموزان و معلمان ارائه مي گردد كه با توجه به بهره برداري حدود 6 ميليون و 500 هزار شماره از پورت شركت مخابرات ايران، اقدام اين شركت در كنار ساير اپراتورها براي دستيابي آسانتر آينده سازان اين مرز و بوم بسيار ستودني است.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.