فاكتورهاي مهم در خريد گوشي هوشمند

اخبار سيم كارت و رندباز

فاكتورهاي مهم در خريد گوشي هوشمند

۴ بازديد


درست است كه قيمت گوشي هاي تلفن همراه روند صعودي بالايي را طي مي كنند و قيمتشان روز به روز گران تر ميشود اما در مورد برندهاي مطرح جهاني مانند اپل سامسونگ كيفيت گوشي ها همراه با قيمتشان افزايش يافته است  چه بسا كيفيت از قيمت نيز پيشي گرفته است به هميت علت ها وقتي ما يك  گوشي هوشمند خوب و يا حتي ميان رده را خريداري ميكنيم اين امكان برايمان فراهم مي شود كه سال ها بتوانيم از آن گوشي هوشمند استفاده كنيم و براي همين واجب است تمامي نيازهاي خود را بسنجيم و نكات لازم براي خريد گوشي هاي هوشمند را مرور كرده تا در طي اين ساليان مشكلي برايمان پيش نيايد و نياز به تتعئيض اين گوشي ها نداشته باشيم

 

 انتخاب سيستم عامل

 

به طور كلي دو سيستم عامل اندرويد و ios ، برترين سيستم عامل هاي شناخته شده در جهان مي باشند. شما با يك جستجوي ساده در بستر اينترنت مي توانيد به راحتي نسبت به نقاط و قوت و ضعف اين سيستم ها آگاهي پيدا كنيد. لازم است بعد از انجام تحقيقات و با آگاهي كامل نسبت به انتخاب سيستم عامل اقدام كنيد.

شركت ها و برندهاي مختلفي مانند سامسونگ، شيائومي، ال جي ، هواوي و... گوشي هاي اندرويدي به بازار عرضه مي كنند كه هيچ محدوديتي براي نصب برنامه ها نداشته و برخلاف ios نياز به برنامه جداگانه براي انتقال داده ها ندارند. سيستم عامل اندرويد كه امكان شخصي سازي و اديت بخش هاي مختلف را به كاربر مي دهد، از پشتيباني كمتري نسبت به سيستم عامل ios برخوردار است.اين سيستم عامل با كارايي مناسب و عملكرد خوب مي تواند از انتخاب هاي درست باشد.

سيستم عامل ios تنها مختص به گوشي هاي هوشمند شركت اپل مي باشد كه با امنيت بسيار بالا و پشتيباني فوق العاده نرم افزاري، امكان دريافت آپديت هاي اين سيستم را تا 5 سال براي كاربران فعال خواهد كرد. اين سيستم عامل با كاركرد بهينه و بدون نقص داراي معايبي نيز مي باشد كه مي توان به هزينه بالا براي دريافت بعضي اپليكيشن ها و كد بسته منبع اشاره كرد

 

مشخص نمودن بودجه

 

اگر قصد خريد يك گوشي هوشمند را داريد، قبل از هرچيز لازم است بودجه خود را تعيين كنيد. با توجه به تورم و نوسانات قيمت ارز و تاثير آن بر بازار گوشي هاي هوشمند، شما با مشخص كردن بودجه مد نظر، خريد خود را محدود خواهيد كرد و با كوچك كردن محدوده انتخاب، امكان يك خريد بي دردسر را براي خود فراهم مي سازيد.

 

هدف از خريد

 

در گام بعدي هدف خود را از خريد گوشي هوشمند مشخص كنيد. منظور از هدف، اولويت اصلي و مهم در خريد گوشي هوشمند مي باشد. با توجه به اين كه قرار است اين وسيله به عنوان يك ابزار مهم و كاربردي همواره همراه شما باشد، لازم است بدانيد،كدام قابليت گوشي از نظر شما بدرد بخور تر است. مثلا از گوشي خود عمدتا براي تماشاي فيلم و ويدئو استفاده مي كنيد يا اهميت دوربين و باتري گوشي براي شما بيشتر مي باشد.

 

.

 

طراحي

 

با توجه به اين كه گوشي هوشمند خريداري شده قرار است عصاي دست شما باشد، بهتر است گوشي اي خريداري كنيد كه باب دلتان باشد. براي اين كار بهتر است با حضور در فروشگاه هاي معتبر، طراحي و جنس بدنه گوشي را از نزديك ببينيد. با در دست گرفتن گوشي ها مي توانيد نسبت به اندازه، وزن، رنگ، جزئيات طراحي و حتي جنس بدنه آن آگاهي پيدا كنيد. توجه به استاندارد مقاومتي گوشي يا IP از نكات ضروري و مهم در انتخاب مي باشد. در مقابل استاندارد IP معمولا دو عدد نوشته شده است كه عدد اول مقاومت بدنه در برابر مواد جامد و عدد دوم مقاومت در برابر مايعات را نشان مي دهد.

 

سخت افزار

 

البته يك گوشي با طراحي زيبا بايد از عملكرد خوبي هم برخوردار باشد، بنابراين در كنار جنبه هاي ظاهري به بخش سخت افزار گوشي هم توجه كنيد. حافظه داخلي، پردازنده، باتري، ميزان رم و كيفيت دوربين از جمله موارد قابل ملاحظه اي هستند كه نبايد نسبت به آنها بي توجه باشيد.

و در نهايت هيچگاه خود را از نظر و مشاوره متخصصين بي نياز ندانيد و سعي كنيد به دور از تبليغات پر سروصداي شركت هاي سازنده، با بهره گيري از نظر متخصصين بهترين انتخاب خود را داشته باشيد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.