بازيابي سيم كارت گمشده

اخبار سيم كارت و رندباز

بازيابي سيم كارت گمشده

۴ بازديد

بازيابي سيم كارت گمشده


اينكه سيمكارت نيز بتواند روزي دردسرساز شود در نگاه اول عجيب بنظر ميرسد اما اگر بخواهيم كمي دقيق به ماجرا نگاه كنم كاملا منطقي ميباشد چراكه همين سيم كارت چند سانتي متري توانسته بخش قابل توجهي از شكايات و پرونده هاي دادگاهي رو به خودش اختصاص بده افراد سواستفاده گر و مريضي كه در پي آزار و اذيت و از بين بردن آرامش افرادن با سيم كارت ها گم يا به سرقت رفته ي مسدود نشده هدف خود را دنبال ميكنند بي آنكه ذره اي آسيب ببينند چرا كه سيم كارت به نام آنها نيست و در صورت شكايت نامي از آنها هويدا نمي شود البته درست است كه با پيگيري هاي بيشتر شخص سواستفاده گر نيز پيدا ميشود اما بازهم دردسرهاي زيادي براي صاحب سيم كارت به وجود ميايد بنابراين ما در اين محتوا طريقه مسدودسازي سيم كارت رو براي شما بيان ميكنيم

 

 

با اين تفاسير در صورت سرقت يا گم شدن سيم كارت چه بايد كرد؟

 

مهمترين و اولين اقدام در زماني كه سيم كارتتان را پيدا نمي كنيد، مسدود كردن شماره و تهيه سيم كارت جديد با شماره قبلي تان مي باشد.

 

سيم كارت ايرانسل

 

در صورت مفقود شدن سيم كارت ايرانسل مي توانيد به روش هاي زير اقدام كنيد:

 

1.     به صورت آنلاين با اپليكيشن "ايرانسل من"

 

اگر از قبل شماره سيم كارت گم شده يا سرقت شده را در گوشي ديگري در برنامه "ايرانسل من" ثبت نام كرده ايد، اكنون به راحتي و صد در صد رايگان مي توانيد آن را به صورت موقت مسدود كرده و جلوي سوء استفاده سودجويان را بگيريد.

براي اين كار در صورتي كه سيستم عامل گوشي هوشمند شما اندرويد باشد، در صفحه اصلي اپليكيشن، گزينه "حساب من"، سپس گزينه "خدمات سيم كارت" را انتخاب كنيد، در اين قسمت  در بخش " مسدوديت/ رفع مسدوديت" بايد علت مسدود شدن را انتخاب كنيد.

 

علت مسدود شدن :

 

·        دستگاه تلفن همراه / سيم كارتم را گم كرده ام.

·        درخواست قطع موقت سيم كارت را دارم.

در صورتي كه گزينه قطع موقت سيم كارت را انتخاب كنيد، بعدا مي توانيد با تماس با مركز تماس ايرانسل نسبت به وصل مجدد آن اقدام كنيد.

البته اين خدمات هنوز در نسخه وب اپليكيشن ايرانسل من براي كاربران فضاي ios فعال نشده است.

 

2.     تماس با مركز تماس ايرانسل

 

كاربران مي توانند با تماس با مركز تماس ايرانسل درخواست تعليق يك طرفه يا دو طرفه سيم كارتشان را بدهند كه البته براي دريافت سيم كارت، لازم است به صورت حضوري به مركز خدمات يا نمايندگان ايرانسل مراجعه كنند.

براي اين كار با يك خط ايرانسلي با شماره 700 تماس بگيريد و يا شماره 0937700000 را از خط غير ايرانسل شماره گيري كنيد.

اين روش كه 5000 تومان هزينه دارد، فقط به مالك سيم كارت ارائه مي شود كه مالك مي تواند بعد از دريافت سيم كارت براي رفع مسدودي مجددا با شماره هاي ذكر شده تماس بگيرد.

 

پيدا كردن شماره سيم كارت

 

شايد براي شما هم پيش بيايد كه شماره سيم كارتتان را فراموش كرده باشيد كه در اين صورت بهترين روش اين است كه سيم كارتتان را در يك گوشي گذاشته و با يك خط ديگر تماس بگيريد.

 

ولي اگر خط ايرانسلتان شارژ نداشته باشد، راه حل چيست؟

 

·        شماره گيري كد #91* و #1*2*780* شماره سيم كارت ايرانسل بر روي گوشي نمايش داده مي شود.

·        مشاهده سيم كارت با گوشي هوشمند

 

گوشي هاي اندرويدي

 

در بخش تنظيمات گزينه About Device را انتخاب و در بخش Phone Number شماره خود را مشاهده كنيد.

 

گوشي هاي آيفون

 

در قسمت Contacts يا مخاطبين و بخش My Card يا سيم كارت من شماره را ببينيد. البته مي توانيد وارد تنظيمات گوشي شده و در قسمت Phone و بخش My Number شماره را ببينيد.

 

پيدا كردن شماره سيم كارت اينترنت ثابت

 

در صورت فراموش كردن شماره سيم كارت ثابت مي توانيد در اپليكيشن "ايرانسل من " نسخه PWA شماره را بازيابي كنيد و يا با تماس با كارشناسان ايرانسل اين كار را انجام دهيد.

 

براي تهيه شناسه TDLTE:

 

·        اپليكيشن ايرانسل من

 

كاربران فضاي اندرويد، بعد از ورود به برنامه در پايين صفحه در قسمت "اضافه كردن حساب "گزينه" انتخاب حساب " را كليك كرده و بخش "شماره اينترنت ثابت را فراموش كرده ام " را انتخاب كنند.

كاربران فضاي ios به آدرس my.irancel.ir مراجعه كرده و گزينه" شماره اينترنت ثابت را فراموش كرده ام "را انتخاب كنند.

 

·        كد دستوري

 

شماره گيري كد دستوري #8*8*555* كه مخصوص مشتركين حقيقي بوده و دانستن شماره ملي مالك و كد IMEI دستگاه الزامي مي باشد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.