استعلام از سيم كارت هايي كه از آن ها بي خريد

۳ بازديد

آش نخورده و دهن سوخته مصداق بارزي براي اين محتوا است و در ادامه متوجه ي دليل آن خواهيد شد براي خيلي از افراد پيش آمده كه در يك روز تعطيل در خانه ي خود مشغول استراحت بودند و يا در حال كار در اداره بودند كه از طريق پيامك و يا حتي مامو آگاهي متوجه ميشوند عليه آنان شكايتي رخ داده است! شكايتي كه از موضوع آن به طور كامل بي خبرند و به عبارتي روحشان هم نيز خبري نداشت وقتي قضيه و ماجرا را پيگيري ميكند متوجه ميشوند كه افراد كلاهبردار و سواستفاده گر با استفاده از سيم كارت هايي كه به نام اين افراد ثبت شده اقدام به كلاهبرداري و يا مزاحمت از طريق گوشي كرده اند  و باعث شده اند افراد قرباني دست به شكايتي بزنند كه گزندي به متهم اصلي وارد نمي كند

 

با توجه به فراواني تخلفات انجام شده با سيم كارت هاي بدون هويت، " طرح ساماندهي سيم كارت ها " براي جلوگيري از سوءاستفاده هاي احتمالي راه اندازي شد. اين طرح با ايجاد ساز و كار آسانتر، امكان دسترسي افراد به برخي اطلاعات مانند تعداد و شماره سيم كارت هاي ثبت شده به نام اشخاص را فراهم كرده و در تلاش است تا از اين طريق از حجم عمده اين نوع تخلفات بكاهد.

به همين منظور افراد مي توانند با مراجعه به منوي "حقوق كاربران " در وب سايت سازمان تنظيم و مقررات و ارتباطات راديويي در بخش "گزينه استعلام مشتركين" تعداد سيم كارت هايي كه به نامشان ثبت شده است را استعلام نمايند. اين سامانه كه كمك مي كند تا افراد از تعداد سيم كارت هايي كه به نامشان ثبت شده آگاهي پيدا كنند امكان مشخص نمودن شماره هاي ثبت شده را نخواهد داشت.

با توجه به جرائم اينترنتي و سوء استفاده از سيم كارت ها، معمولا اشخاص علاقمند به دانستن شماره مي باشند كه براي آگاهي از شماره هاي ثبت شده، كاربر لازم است به سامانه دولت همراه مراجعه كند.

آدرس اينترنتي سامانه دولت به نشاني https://mob.gov.ir براي آگاهي از تعداد خطوط ثبت شده تلفن همراه و ثابت به نام مشترك مي باشد. مشتركان بايد با كدملي و شماره همراهي كه به نام آنها مي باشد، به سامانه دولت وارد شده و گزينه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي را انتخاب كنند. سپس با انتخاب " تعداد خطوط مشتركين تلفن ثابت و سيار " بايد شماره تلفن خود را وارد كنند تا پيامكي حاوي تعداد و شماره سيم كارت هايي كه به نام مشترك مي باشد، برايشان ارسال گردد.

با توجه به اتصال سامانه سلب امتياز مالكيت سيم كارت به سامانه دولت ، مشتركان مي توانند علاوه بر مراجعه به سامانه دولت به نرم افزار مديريت اپراتور خود هم دسترسي داشته باشند. اين تلفيق اين امكان را به مشتركان مي دهد كه در صورت لزوم، نسبت به مسدود سازي سيم كارت هايي كه در اختيارشان نيست، اقدام نمايند.

براي سلب امتياز، لازم است كاربران ابتدا درخواست خود مبني بر سلب امتياز مالكيت سيم كارت را به اپراتور مربوطه ارسال نمايند. اپراتورها نيز بعد از بررسي سيستماتيك با ارسال رمز يك بار مصرف ( OTP ) به شماره مشترك، احراز هويت كاربر را انجام مي دهند كه در صورت تطبيق مالكيت سيم كارت با اطلاعات فرد متقاضي، درخواست سلب امتياز، ثبت و تاييد مي گردد.

با توجه به اين كه مسئوليت هر خط يا سرويس ارتباطي كه به نام مشترك مي باشد، شخصا با خود او بوده و عواقب ناشي از سوء استفاده از آن با مالك قانوني سيم كارت است، لازم است كاربران ضمن دقت در حفظ و نگهداري سرويس هاي ارتباطي،نسبت به استعلام تعداد خطوطي كه به نام آنهاست، اقدام كرده و در صورت لزوم نسبت به غير فعال سازي خطوطي كه از آنها استفاده نمي كنند، اقدام نمايند.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.