چه گوشي هايي كمترين افت قيمت را دارا هستند

۴ بازديد

كاربران گوشي هاي هوشمند طي .وسيعي از افراد را شامل ميشود چراكه تمامي افراد در قرن بيست و يك نيازمند يك گوشي هوشمند هستند و بسيار محدودند افرادي كه نيازي به ارتباط با دنياي مجازي به طور مستمر و روزمره نداشته باشند در ميان اين كاربران گروهي صرفا براي رفع نيازهاي خود اقدام به خريد گوشي هوشمند ميكنند و تا زمان خراب نشدنش اقدام به خريد نسخه ي جديدي از اين گوشي ها نخواهند كرد از طرف ديگر گوشي قبلي خود را نميتوانند بفروشند چون به عبارتي از رده خارج شده است اما گروه  ديگري از اين كاربران هستند كه هر ساله گوشي خود را عوض كرده و اقدام به فروش نسخه ي قبلي ميكنند و يا كساني كه بعد از گذشت دو الي سه سال براي تنوع و پيشرفت امكانات گوشي خود اقدام به تعويض آن ميكنند براي همين اينجاست كه مسئله ي افت قيمت گوشي قبلي حائز اهميت ميشود

 

با توجه به اين كه اجتناب از استهلاك تقريبا امري غير ممكن است، طبيعتا كاربران و مصرف كنندگان با قبول اين واقعيت تلاش مي كنند كه در انتخاب محصولات علاوه بر قيمت به كيفيت محصول توليدي توجه بيشتري داشته باشند. اين اهميت و حساسيت در خصوص لوازم الكترونيكي ضروري و اوليه بيشتر خود را نشان مي دهد.

با توجه به قيمت نسبتا بالا و كاربرد فراوان گوشي هاي هوشمند، اين فناوري جديد نيز از جمله محصولات مهمي است كه دقت نظر خاص خريداران را مي طلبد؛ چرا كه با انتخاب درست، حداقل محصولي را انتخاب خواهند كرد كه بعد از يك سال از كمترين ميزان استهلاك برخوردار بوده و در صورت نياز به تعويض بشخشي از هزينه هاي مربوط به دستگاه جديد را جبران كند.

بر اساس گزارش جي اس ام آرنا؛ هر كاربر بريتانيايي به طور متوسط بعد از 16 ماه گوشي هوشمند خود را تعويض كرده و گوشي قديمي را با افت قيمت تقريبا 50 درصدي به فروش مي رساند. با توجه به اين كه زمان تعويض گوشي هوشمند در كشورهاي مختلف پيشرفته حول و حوش همين عدد مي باشد و افت قيمت گوشي هاي قديمي اجتناب ناپذير است، تحقيقاتي در اين خصوص صورت گرفته تا ميزان كاهش قيمت گوشي هاي هوشمند برندهاي مختلف را با هم مقايسه كند.

MusicMagpie يك خرده فروش آنلاين لوازم الكترونيكي بازسازي شده در بريتانيا مي باشد كه داده هاي بسيار جالبي در خصوص استهلاك گوشي هاي هوشمند پس از دوازده ماه ارائه داده است:

بر اساس اين گزارش دستگاه هاي اپل به طور متوسط 41 درصد ارزش ريالي خود را پس از يك سال استفاده از دست مي دهند كه اين عدد در مورد گوشي هاي هوشمند سامسونگ 64 درصد مي باشد. نكته جالب توجه اين گزارش آنجاست كه در مورد دستگاه هاي اپل، در سال دوم استفاده از دستگاه، عدد افت قيمت به 60 درصد خواهد رسيد كه براي گوشي هاي هوشمند سامسونگ اين عدد به 77 درصد در سال دوم مي رسد. مقام سوم اين مقايسه به گوشي هاي هوشمند وان پلاس يك داده مي شود كه بعد از يك سال 69 درصد و بعد از دو سال 78 درصد كاهش قيمت خواهند داشت.گوشي هاي هوشمند گوگل با افت قيمت 65 درصدي در سال اول و 83 درصدي در سال دوم در جايگاه بعدي و هواوي نيز بعد از يك سال استفاده با كاهش 75 درصدي و در سال دوم با كاهش 87 درصدي در پايين جدول قرار مي گيرد.

اين پژوهش نشان مي دهد كه ارزش گوشي هاي هوشمند گران قيمت، بعد از 6 ماه استفاده بيش از 599 دلار افت قيمت داشته است.

به طور كلي نتايج اين مقايسه چيزي به دور از انتظار نبوده و جاي تعجب نيست كه گوشي هاي هوشمند اپل و سامسونگ پس از يك سال ارزش بيشتري نسبت به ساير برندها داشته باشند. نتيجه مقايسه در مورد گوشي هاي هوشمند هواوي نيز كاملا قابل پيش بيني بود و صدرنشيني اين برند در جدول بيشترين ميزان استهلاك، با توجه به تحريم هاي اعمال شده بر روي اين شركت مي تواند كاملا طبيعي باشد.

شركت خرده فروش MusicMagpie اعلام كرده است : البته بعضي از مصرف كنندگان تمايلي به تعويض گوشي هوشمند خود نداشته و سعي مي كنند با ارتقا دستگاه، عمر مفيد آن را افزايش دهند. هرچند كه تعويض گوشي هوشمند قديمي با گوشي جديد مي تواند بهترين راهكار براي كم كردن ضرر خريد گوشي جديد باشد ولي تقريبا حدود 33 درصد كاربران تمايلي به اين كار ندارند. نكته جالب توجه اينجاست كه اين امر با سن افراد رابطه مستقيم داشته و هرچه سن افراد بيشتر باشد، احتمال تعويض گوشي نيز در آنها كمتر است. حتي داده ها نشان ميدهد كه حدود 10 درصد افراد فروش گوشي هاي هوشمند خود را به اميد اين كه ارزشش با گذشت زمان افزايش يابد به تعويق مي اندازند. باوري كه به نظر نمي رسد خيلي منطقي بوده و به واقعيت تبديل شود.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.