بايدهاي بعد از به سرقت رفتن گوشي هوشمند

۴ بازديد

يك ضرب المثل قديمي وجود دارد كه ميگويد جلوي ضرر را از هرجا كه بگيري منفعت حاصل ميشود و يعني در پرخسارت ترين كارها و اتفاقاتي كه برايمان مي افتد اگر آگاه باشيم و به موقع عمل كنيم ميتوانيم سودي را نصيب خود كنيم و اين سودهمان از بين بردن ضررهاي احتمالي است  در اين دوره ي اقتصادي يك از ضررهايي كه هر روز همگي ما را تهديد ميكند و هر روز هم احتمال اين خطر و ضرر بيشتر ميشود به سرقت رفتن گوشي هاي هوشمندمان است كه با توجه به قيمت بالاي اي گوشي ها و وضعيت بد اقتصادي مردم اين اتفاق يك ضرر بزرگ ميتوان باشد اما همانطور كه در اول ذكر كرديم به اقدامات به موقع مي توانيم اين ضرر را كاهش دهيم

اگر بعد از تماس هاي مكرر مطمئن شديد كه گوشي هوشمندتان به سرقت رفته است، در اسرع وقت به صورت حضوري به يكي از نمايندگي هاي اپراتور سيم كارت خود مراجعه و آن را از دسترس خارج كنيد. البته اين كار از طريق وب سايت همراه اول و ايرانسل نيز امكان پذير است. سوزاندن سيم كارت كمك مي كند كه مسئوليت حقوقي در قبال جرمهاي احتمالي سارقان، نداشته باشيد و اعمال مجرمانه آنها گريبان گير شما نشود.

در قدم بعدي لازم است كه به مراجع قانوني؛ سرقت گوشي هوشمندتان را اعلام كرده و شكايت نماييد. به همين منظور با در دست داشتن مدارك شناسايي معتبر مانند كارت ملي، فاكتور خريد گوشي هوشمند مسروقه و شماره سريال پشت جعبه به نزديك ترين كلانتري يا دادسرا مراجعه كرده و تقاضاي كتبي خود را ارائه دهيد.

بعد از مراجعه حضوري و تكميل فرايند اداري، ماموران كلانتري يا دادسرا موظف به پيگيري هاي لازم هستند و با صدور درخواستي به اپراتور، رديابي گوشي هوشمند شما را از آنها مي خواهند. در حال حاضر تقريبا در همه گوشي هاي هوشمند سرويس پيش فرض رديابي وجود دارد كه در صورت روشن بودن دستگاه و GPS و اتصال اينترنت، مكان دستگاه را نشان مي دهد. در اين مرحله، به محض پيدا شدن موقعيت گوشي، موضوع به اطلاعتان خواهد رسيد.

در غير اين صورت بعد از انجام تحقيقات مقدماتي و صدور كيفر خواست، پرونده شكايت به دادگاه ارسال مي گردد كه در اين مرحله، دادگاه دستور رديابي گوشي هوشمند را از طريق مخابرات صادر خواهد كرد. در صورتي كه گوشي هوشمند شما پيدا شود، فرد متهم به دادگاه احضار شده و دادگاه به پرونده سرقت رسيدگي كرده و در نهايت راي صادر مي كند.

آنچه كه دراين فرآيند بسيار ناخوشايند به نظر مي رسد، صرف انرژي، وقت، پول و اعتبار اشخاص مي باشد كه گاها بسيار طولاني و خسته كننده است. بديهي است سرقت گوشي هاي هوشمند پيامدهاي ناگواري را با خود به همراه خواهد داشت و افراد علاوه بر ازدست دادن بسياري از اطلاعات شخصي و با ارزش، استرس و فشار زيادي را نيز تحمل مي كنند. بنابراين آنچه كه مهم به نظر مي رسد؛ اقدامات پيشگيرانه اي است كه هر فرد بايد انجام دهد تا در اين شرايط قرار نگيرد.

 

منبع : سايت خريد و فروش سيم كارت رندباز


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.